RAKAN PEJUANG

11 January 2011

PERKONGSIAN BERMAKNA BUAT KITA...

MEMINJAM CATATAN DARIPADA BLOG GROOM-ANAK RANTAU:

MenYahudikan Baitul Maqdis melalui papan tanda..

MenYahudikan Baitul Maqdis melalui papan tanda..
Apabila regim Zionis Israel menakluki Baitul Maqdis pada bulan Jun tahun 1967, tindakan drastik yang dilakukan ialah dengan menghapuskan identiti Arab Islam bandar ini yang merupakan identiti asal bandar ini. Antara caranya ialah menukar papan-papan tanda baru dengan memasukkan bahasa Hebrew dalam papan-papan tanda yang asalnya berbahasa Arab...

Perkara yang sama cuba dilakukan di Malaysia..

Perkara yang sama cuba dilakukan di Malaysia..
Sebaik menang di beberapa buah negeri dalam pilihanraya 2008, maka tindakan yang sama cuba dilakukan untuk menghilangkan identiti asal tanah Melayu...seperti mana Yahudi di Baitul Maqdis dengan mengikis identiti Arab Islam melalui bahasa papan tanda, hal yang sama cuba dilakukan di Malaysia...Dimanakah suara mereka yang kononya pejuang-pejuang Bahasa? Di mana A.Samad Said?


DAP SEMAKIN BIADAB! APAKAH KITA MASIH LAGI BUTA UNTUK MENILAI?
LIHAT LAGI INI DARI BLOG YANG SAMA:

Karya Prof. Cheah Boon Kheng..bekas pensyarah USM..

Karya Prof. Cheah Boon Kheng..bekas pensyarah USM..
Sebuah lagi karya sejarah yang cuba memesongkan kebenaran....karya yang cuba menjatuhkan kemuliaan perjuangan To' Janggut dengan tuduhan bahawa perjuangan To' Janggut hanyalah bermotifkan kepentingan peribadi semata-mata...Lebih menyedihkan dalam menghasilkan karya ini yang ditaja di Singapura, penulis telah dibantu oleh dua orang pensyarah Melayu Islam...sebagai habuan artikel mereka diterbitkan dalam JMBRAS journal yang diedit oleh Boon Kheng..Hakikatnya To'Janggut adalah pahlawan Melayu yang syahid menentang penjajah Inggeris..

Sejarah Malaysia yang dipesongkan faktanya...

Sejarah Malaysia yang dipesongkan faktanya...
tulisan Dr.Kua Kia Seong..beliau mendakwa bahawa buku ini penuh dengan sumber dokumen sejarah dari Arkib di UK..Malangnya beliau bersifat selektif dgn hanya memilih dokumen-dokumen yang boleh menyokong pandangan politik beliau...banyak laporan dan dokumen sulit yg terdapat di arkib England yang menolak dan bertentangan dengan dakwaan beliau telah diabaikan..apakah ini disengajakan?

Prof. Syed Naquib Al-Attas

Prof. Syed Naquib Al-Attas
Sumbangan besar beliau yang membuktikan bahawa dunia Melayu mencapai kemajuan dan permodenan hasil daripada kedatangan Islam..sekaligus menolak dakwaan bahawa kebudayaan Melayu terbina hasil ciplakan dan sumbangan tradisi Hindu-Buddha di alam Melayu..tradisi Hindu-Budhha hanya telah memundurkan fikiran Melayu dengan kisah khayalan, dunia mitos dan khurafat yang tidak masuk akal..Islamlah yang memodenkan pemikiran dan budaya orang Melayu..malangnya pensyarah-pensyarah universiti di Malaysia yang mengajar kursus TITAS telah meminggirkan fakta dan hakikat sumbangan Islam terhadap kemajuan peradaban Melayu...

Antara sarjana Melayu tersohor

Antara sarjana Melayu tersohor
Karya beliau Mitos Peribumi Malas telah menolak segala anggapan bahawa orang-orang Melayu itu mundur kerana sifat kemalasan yang sedia ada dalam diri mereka.http://www.bandung2.co.uk/books/Files/Economics/The_Myth_of_The_Lazy_Native.pdf.

 ADAKAH KITA PERLU MENUKAR SEJARAH UNTUK MENJAGA HATI DAP LAKNATULLAH? INGATLAH SEJARAH TIDAK PERNAH MENIPU! YANG MENIPU ADALAH DAP DAN ANJING-ANJINGNYA SAHAJA YANG SANGGUP MENGGADAI MARUAH BANGSA DAN AGAMA!

No comments: