RAKAN PEJUANG

20 December 2010

TOLONGLAH TOK GURU PAS! SELAMATKAN KAMI DARI PAKATAN IBLIS!

TOLONGLAH TOK-TOK GURU PAS! TOLONGLAH NASIHATKAN PUAK PAKATAN SYAITAN DAP DAN PKR NI YANG CUBA NAK MEROBOHKAN SURAU KITA DI RAWANG. 

KERAJAAN UMNO BINA SURAU, PAKATAN SYAITAN NI NAK RUNTUHKAN SURAU! TOLONGLAH SELAMATKAN SURAU KITA! TAPI TAK TAHULAH KALAU PAS PUN DAH NAK JOIN JADI SYAITAN SEKALI!!!!!

Roboh Surau… Mana Janji Pakatan Bela Rakyat Semua Kaum??


RAWANG, 20 Dis –  Mana hilangnya slogan membela rakyat?  Ke mana hilangnya laungan perjuangan Islam?  Mungkin ini cuba digambarkan penduduk kariah Islam Rawang terhadap kerajaan negeri pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Pas dan DAP berhubung kedudukan Surau Al-Hidayah Pekan Rawang yang bakal dirobohkan.
Sambil menyatakan rasa kecewa dengan tidakan tersebut, kariah kawasan tersebut juga turut mempertikai tindakan kerajaan negeri yang mengeluarkan lapan geran berasingan ke atas tanah rizab Surau Al-Hidayah Pekan Rawang kepada sebuah syarikat swasta untuk dibangunkan dalam siri  semula Bandar Baru Rawang
“Kami kariah Islam Rawang cukup kecewa dengan tindakan yang dibuat Kerajaan Negeri Selangor dan Pejabat Tanah Gombak kerana telah mengeluarkan lapan geran berasingan ke atas tnah rizab Surau Al-Hidayah Pekan Rawang kepada sebuah syarikat swasta untuk dibangunkan dalam siri  semula Bandar Baru Rawang”.
Demikian keluhan Pengerusi Surau Al-Hidayah Pekan Rawang, Haji Bing Selamat selepas mengetuai satu demonstrasi aman  di perkarangan Masjid Al-Hidayah sebagai bantahan atas keputusan Kerajaan Negeri di sini, Ahad
“Geran-geran ini telah didaftarkan pada 26 Jun 2009, dan syarikat yang dimaksudkan islah SAP Holding Berhad. Pihak kami telah membuat bantahan tentang hak rizab surau ini supaya dikekalkan sejak 1999 lagi.
 

No comments: