RAKAN PEJUANG

21 April 2014

3 PAGI PUN DATANG JUGAK.....

SALAM PERJUANGAN...

Sejak akhir ini banyak sangat berita kemalangan yang diterima. Baru pagi tadi dalam jam 2 pagi berita pendaratan cemas MH192 di KLIA diterima dengan penuh kejutan. Maklumlah, MH370 pun belum selesai isu lagi, ini dah ada satu lagi pesawat yang mengalami masalah teknikal yang memerlukan pendaratan kecemasan. 

Dengan izin Allah S.W.T, akhirnya pesawat tersebut berjaya mendarat setelah berlegar-legar di ruang udara selama beberapa jam. Tahniah kepada juruterbang dan pembantu juruterbang pesawat yang begitu profesional sehingga semua penumpang selamat. Syukur. 

Dalam keadaan yang sebegitu terkejut, kehadiran  DS Hisham di KLIA pada jam 3 pagi sedikit sebanyak memberi kekuatan kepada para penumpang dan krew. Kehadiran DS Hisham membuktikan bahawa pemimpin ini sangat prihatin dan amat bertanggungjawab pada kementerian yang digalas. Tahniah DS. AS terbaca komen daripada seseorang yang menyatakan bahawa walaupun dia penyokong pembangkang, namun dia respect DS Hisham kerana sentiasa ada bersama waktu kesukaran sebegini walaupun pada waktu dinihari. 


Bersyukurlah pada Allah kerana menyelamatkan negara kita daripada satu lagi bencana besar yang pasti mengundang pelbagai persepsi dan andaian daripada pihak yang membenci kita. Tahniah sekali lagi kepada Juruterbang dan pembantunya. Anda Hebat. 


20 April 2014

KATA MAZA: KARPAL BOLEH SELAMAT DARI NERAKA ALLAH?

SALAM PERJUANGAN..

Sebelum ni AS memang meminati penulisan Dr. Maza kerana bagi AS Maza merupakan ulama alaf baru yang dapat melihat sesuatu isu itu dalam konteks luar kotak. Malangnya, sejak akhir-akhir ini, sejak Maza bergelumang dengan puak pakatan dan sejak berkawan dengan anwar, AS lihat banyak kenyataan Maza yang agak menyokong puak tersebut. 

Hari ini, AS terkejut membaca twitter daripada Maza dengan tajuk Bolehkah bukan muslim selamat dari neraka? AS buka dan baca, rupanya penulisan ini telah dibuat oleh Maza semasa dia menyambung pelajaran di UK dulu pada tahun 2011. Namun, kemusykilan AS mengapa hari ini dia membawa kembali isu tersebut? Adakah ada kaitan dengan kematian Karpal? Hanya Allah yang tahu.

AS serahkan pada pembaca untuk menilainya. Isu ini amat berat dan boleh membawa lebih teruk perpecahan ummah.
SILA BACA : BOLEHKAH BUKAN MUSLIM SELAMAT DARI NERAKA?



GILA???????????

18 April 2014

HANYA YANG TABAH SAJA YANG MAMPU MENANGGUNG...

SALAM PERJUANGAN...

Hari ini tidak ada cerita menarik melainkan kematian Karpal Singh. AS tidak mahu bercerita tentang kematian Karpal juga tidak pula mahu mempersendakan ketentuan Allah. Ini kerana kematian adalah hak mutlak Allah S.W.T untuk menentukannya. Ia bukan kerana parti politik. Ia bersifat umum. Jadi, tidak perlu mempolitikkan kematian seseorang untuk memuaskan nafsu kita berpolitik. 

AS ingin memberi komen mengenai pendaftaran kenderaan tanpa sempadan negeri yang akan dilaksanakan pada 1 Mei ini. Ini adalah satu perkara yang baik yang telah dilakukan oleh Kementerian Pengangkutan. Urusan pentadbiran JPJ semakin baik. Tahniah kepada JPJ. Tahniah juga kepada menteri dan timbalan menteri yang telah mempermudahkan segala urusan ini. Maknanya kalau kita rasa nak mendapatkan no pendaftaran kenderaan negeri Kelantan, maka kita tidak perlu pergi ke Kelantan. Memadai membuat permohonan pendaftaran di Putrajaya atau mana-mana JPJ yang berhampiran tempat tinggal. Mudah bukan. 

Dalam masa yang sama juga, Pameran Perkhidmatan Pertahanan Asia (DSA) 2014 telah berlangsung dengn jayanya di PWTC yang akhirnya telah membawa kepada kontrak bernilai RM1.86 billion ditandatangani termasuk memorandum persefahaman (MOU) antara 17 syarikat industri pertahanan dan organisasi tempatan serta empat syarikat luar negara. Ini dapat meningkatkan lagi kualiti pertahanan negara.

Syabas kepada menteri pertahanan kerana dengan sikap yang begitu diplomasi dan bijak telah berjaya membawa masuk kontrak berbilion ringgit untuk pertahanan negara. 

Sedar tak dan perasan tak, Pemangku Menteri Pengangkutan dan Menteri Pertahanan adalah orang yang sama. AS mengkagumi kepimpinan lelaki ini dan sedikit sebanyak mengubah persepsi terhadap kewibawaannya sebagai pemimpin negara. Bukan mudah untuk mengendalikan 2 kementerian dalam 1 masa dan kedua-dua kementerian ini terus berkembang dan menunjukkan peningkatan prestasi mereka. Pengangkutan nak jaga, pertahanan nak jaga, dan keluarga mangsa MH370 juga nak kena jaga. Dalam masa yang sama, kena jaga juga hubungan dengan negara luar agar kita tidak keseorangan dalam mencari pesawat yang hilang.
Banyak yang hendak dijaga kerana banyaknya tanggungjawab yang terpikul di bahunya. Ia bukan sebarang orang yang mampu melaksanakannya. Tahniah DS. Kepimpinan tuan semakin menyerlah. 



11 April 2014

MUKA KERING DALAM PARLIMEN

SALAM PERJUANGAN....

AS nak ucapkan syabas dan tahniah pada rafizi kerana menjadi kuli batak yang nuar brahim yang paling berani dan anak jantan. Sebab apa? Sebab....rafizi lembu ni telah berjaya melakonkan watak yang baik sebagai "kaki pukul" dalam parlimen apabila dia tanpa menghiraukan sama ada fakta berkaitan dengan GST itu betul atau salah (memang banyak fakta yang salah pun) dengan beraninya memberikan hujah untuk membuktikan bahawa GST memang membebankan rakyat di PARLIMEN.  Rakaman hujah rafizi lembu ni telah tersebar melalui youtube bagaimana dia berhujah tentang kelemahan GST. Bijak betul rafizi lembu ni membawa isu ini di PARLIMEN. Ini kerana PARLIMEN adalah tempat yang paling ampuh untuk menyuntik kepercayaan pada rakyat. Namun, tujuan utama dia mengeluarkan kenyataan dalam PARLIMEN bukan sebab nak membela rakyat pun. Bukan sebab GST tu teruk, bukan sebab tidak mahu melihat rakyat menderita, bukan kerana nak menjadi wira rakyat jelata, bukan! bukan! bukan!


Matlamat utama rafizi adalah untuk MEWUJUDKAN PERSEPSI, MEMBINA PERSEPSI, MENGEMBANGKAN PERSEPSI DAN MENGINDOKTRINKAN PEMIKIRAN RAKYAT BAHAWA KERAJAAN BN NI TERUK, MEMBULI RAKYAT, MENGUTAMAKAN KEKAYAAN DIRI SENDIRI, MENIPU, TIDAK BIJAK MENTADBIR DAN BERMACAM LAGI PEMIKIRAN NEGATIF TERHADAP KERAJAAN DI BAWAH PIMIPINAN DS NAJIB. MATLAMAT UTAMANYA ADALAH RAKYAT PERLU BERSAMA MEREKA PADA 1 MEI INI UNTUK TURUN PADANG MENENTANG KEZALIMAN GST DAN TUKAR KERAJAAN!!!!!

Ini yang rakyat tidak tahu. AS pernah terdengar seorang anak muda berkata, "kita kena beli tahun ni, tahun depan GST, harga naik dah".  Persepsi telah bertukar menjadi kepercayaan maka berpeganglah mereka pada kepercayaan yang salah ini dan menghalalkan mereka melakukan perarakan dan mendesak kerajaan BN diturunkan. Ini agenda besar wahai pemimpin BN. Itu sebab AS katakan rafizi sangat bijak berlakon dan bijak mengatur strategi memastikan agenda jahat mereka sampai menyerap dalam pemikiran rakyat.

Hakikatnya, apa tindakan BN? Apa tindakan UMNO? Mana youtube maklum balas semula orang UMNO/BN dalam PARLIMEN menghentam kenyataan rafizi? Mana tindakan kita untuk memastikan semua rakyat tahu tentang kebaikan GST? Tidak cukup sekadar memasang iklan di tepi highway. Tidak cukup sekadar memberi penerangan dalam program wacanan RTM. Siapa nak dengar? Berapa ramai nak dengar? Kita tidak aktif seberti mereka. Kita alpa dan terus alpa. Dalam kalangan kakitangan awam sendiri tidak ada penerangan tentang GST. Tidak sampai ke akar umbi. Apa strategi kita untuk menerangkan kepada rakyat dan anak muda tentang kelebihan GST? Mana? 1 Mei tidak lama lagi. Mereka mengatur langkah ke depan untuk kemusnahan kita tetapi kita masih kaku termanggu mengharap keajaiban tiba.

Bertindaklah seperti DS Hisham yang sentiasa berada di barisan hadapan dalam memberikan fakta misi pencarian MH370. Rakyat perlu diberikan maklumat agar tidak tenggelam dalam penipuan pakatan haram. DAP sedang menganga untuk menjadikan orang melayu kasut mereka. Bersediakah kita menjadikan anak cucu kita kasut mereka? Tepuk dada tanya selera!








10 April 2014

ASYIK NAK MENGHENTAM JER PUAK NI!!!!!

SALAM PERJUANGAN....

Bimbang juga puak-puak ni pada kredibiliti DS Hishammuddin rupanya. Sebagaimana yang kita semua tahu prestasi DS Hisham sebagai seorang pemimpin yang berjiwa rakyat, bijak dan tenang telah terbukti melalui pengurusan konflik yang terjadi akibat kehilangan MH370. Lantaran kewibawaan yang ditunjukkan oleh DS Hisham membuahkan cerita dan berita serta khabar angin bahawa lelaki ini akan menjadi PM Malaysia suatu hari nanti. Angin yang bertiup kencang ini rupanya telah membimbangkan mereka yang bergelar cha ya nun alif. Itu yang disuarakan oleh pelakon dan penulis yang pernah memegang peranan Tan Cheng Lock dalam filem 1957 Hati Malaya iaitu Kee Thuan Chye dalam penulisannya bertajuk Hishammuddin PM Material? Think Again yang disiarkan oleh Malaysia Today pada 5 April yang lalu. 

Menurut pelakon ini, DS Hisham tidak layak menjadi PM kerana

1. Tidak ada kualiti pemikiran (penilaian hanya melalui twitter)
2. DS Hisham sebagai Menteri di KDN tidak bertindak ke atas penunjuk perasaan mereka yang menentang keputusan mahkamah pada tahun 2009 terhadap penggunaan kalimah Allah dan juga penentang ISA.
3. Selain itu juga DS Hisham juga tidak mahu bertanggungjawab ke atas kes baling bom di gereja.
4. DS Hisham mempertahankan tindakan mereka yang mengarak kepala lembu kerana menentang penubuhan kuil di kawasan melayu di shah alam.
5. Mencium keris hingga menimbulkan kemarahan orang bukan melayu 
serta beberapa perkara lain. 

Yang AS nak tekankan di sini, rupa-rupanya kebimbangan penulis ini bukan kerana DS Hisham lemah tetapi kerana dia tahu jiwa melayu sangat kuat dalam diri DS Hisham. Jiwa Melayu dan Jiwa Islamnya sangat kuat. Ini terbukti apabila baru-baru ini DS Hisham menentang tuntutan penggunaan nama Allah dalam al-kitab sedangkan pemimpin pembangkang beriya-iya mahu membenarkan sebaliknya. 

Mereka takut sebenarnya. Tidak perlu takut wahai mereka yang bukan Melayu. DS Hisham bukan rasis. Pemimpin UMNO bukan rasis. DS Najib bukan rasis. Mereka hanya mempertahankan hak kami umat Islam di negara ini. Kalau mereka rasis, kalian semua tidak dapat mengecapi ketenangan hidup di Malaysia ni. Tapi kalian sangat melampau sekarang ni khususnya mereka yang bernaung di bawah naungang payung hamba DAPPIG. Jika kamu baik, kamu akan dilayan dengan baik. Ini terbukti apabila DS Hisham sanggup melayan setiap keluarga mangsa MH370 tidak kira apa bangsa sekalipun. 

Kepada penulis rencana ini, Jangan mudah buat pertimbangan jika hanya berasaskan fikiran yang rasis. Buktinya, ramai yang mengeji dan memberi komen negatif pada penulisan kamu kerana kredibiliti DS Hisham tidak perlu disangkal lagi. SIAPA RASIS SEBENARNYA?



05 April 2014

LEMAK BETUL CINABENG NI. TERANG-TERANG MENGHASUT!!!!!

  1. Sidang media bersama nyatakan sokongan Himpunan Mei 1 bantah GST: Pakatan Rakyat akan buat mobilisasi besar2an.

04 April 2014

MUNGKIN JUGA....

SALAM PERJUANGAN..


SEKADAR PERKONGSIAN..


Hishammuddin future Prime Minister for Malaysia ? 

HISHAM - DEFENCE
KUALA LUMPUR, March 30 : Malaysia’s missing plane has made Datuk Seri  Hishammuddin Hussein a globally recognised lightning rod for foreign criticism of his country’s handling of the crisis, but could end up catapulting him to prime minister someday.
Hishammuddin, 52, has become a household name thanks to his daily press briefings on the crisis, broadcast live to rapt audiences around the world.
As defence and transport minister, it has fallen to him to face the often combative foreign press corps that has descended upon Malaysia, demanding answers from an authoritarian government accustomed to swatting away or jailing its critics.
AFP news agency reported , but  Hishammuddin, a son of the country’s third prime minister who harbours ambitions of following in those footsteps, is scoring points at home for appearing to steady an initially chaotic message projected by underlings, and for pushing back at overseas criticism.
“I see him as the only one (of future prime ministerial contenders) with PM qualities and the tragedy has shown that he is more of a leader and statesman than his cousin (current premier Najib Razak),” said Azrul Azwar Ahmad Tajudin, who heads the opposition-linked think tank Institut Rakyat.
Najib, 60, has largely stayed on the sidelines in the crisis.
Even before the drama, Hishammuddin had ticked several of the boxes required to someday lead the United Malays National Organisation (Umno), which has ruled tightly since independence in 1957.
He is already one of three party vice presidents, has the requisite bloodline – his grandfather founded the party – and has solid credibility with his fellow Muslim Malays, the majority ethnic group and UMNO’s bread-and-butter.
Hishammuddin famously brandished a keris – a Malay dagger and symbol of controversial Malay-supremacy policies imposed by Umno – at a party assembly in 2005.
That angered multi-racial Malaysia’s large minority communities but scored with powerful pro-Malay hardliners.
Hishammuddin was tarnished early last year as home minister, in charge of internal security, when a ragtag group of more than 200 Filipino Muslim militants invaded the eastern Malaysian state of Sabah.
The episode exposed security lapses, and  Hishammuddin appeared unsure how to handle the month-long crisis, which ended after a full-scale Malaysian military assault.
But few current top Umno leaders are seen as having the ability to engage internationally – another key leadership criterion.
Umno moderate Saifuddin Abdullah, a former deputy education minister and ex-schoolmate of  Hishammuddin, said the MH370 crisis has given a clear boost to the telegenic minister, who attended schools in Britain and has spent 15 years in the Cabinet.
“Any vice-president of Umno is a PM candidate, but on this day, Hishammuddin seems to have stepped up and stands out,”  Saifuddin told AFP.
Hishammuddin attended Malay College, a boys’ boarding school in Perak state, dubbed the “Eton of the East”. He graduated with a law degree from the University of Wales and obtained a higher degree from the London School of Economics in 1988.
After graduation he joined the major Malaysian legal firm Skrine & Co and later became a partner in the legal firm Lee Hishammuddin.
The Malaysia Airlines flight disappeared on March 8 with 239 aboard and is believed to have crashed in the Indian Ocean.
But no wreckage or evidence of what caused the tragedy has been found, and Malaysia was accused of bungling an initial response.
Relatives of the 153 Chinese passengers have gone further, alleging a cover-up.
China’s state media have heaped scorn on Malaysian authorities and the airline, while Beijing has urged more transparency in the investigation.
It is extremely rare for Malaysian leaders – unchallenged by their own meek, state-controlled press – to take unscripted questions from foreign reporters.
But  Hishammuddin has faced up to a daily grilling, winning mounting Malaysian support.
Hishammuddin, who said the crisis was “above politics”, has even won plaudits from some figures in the opposition, normally bitter political enemies.
“I think history will judge us well,” he told the daily briefing on Wednesday, of Malaysia’s handling of the situation.
He also has hit back at China, including chiding Beijing over the release of satellite images early in the search that purportedly showed plane debris.
The images forced a renewed search in the previously scoured South China Sea, but turned out to be a false lead.
Malaysian media and Hishammuddin’s Twitter feed have increasingly carried photos of him embracing grieving relatives, and shedding tears over the tragedy.
He spent part of Saturday with next-of-kin, saying he was strengthened by the “hope in their eyes”.
“As long as there is even a remote chance of a survivor, we will pray and do whatever it takes,” he said.
It remains to be seen whether Umno stays in power long enough for Hishammuddin to make a leadership run.
A rising opposition has capitalised spectacularly on public discontent over corruption and perceived misrule by the Umno-led ruling coalition.
The opposition won the popular vote in parliamentary elections last May but failed to secure enough seats to take power.
Hishammuddin also faces rivals such as  Mukhriz Mahathir, son of Dr Mahathir Mohamad – Malaysia’s hardline and most influential former leader.
But his increasingly well-received performance could give him an ace in the hole.