RAKAN PEJUANG

20 August 2014

TAK SETUJU TAK APA TAPI BIAR BERLAPIK KATA

SALAM PERJUANGAN

SALAM SYAWAL BULAN KEMENANGAN

Sedang puak-puak pembangkang sibuk merebut kuasa di Selangor, pemimpin negara kita sedang sibuk membuat persiapan untuk menyambut jenazah mangsa MH17 yang akan tiba pada hari Jumaat ini. ASufi ingin mengucapkan tahniah pada DS Najib dan DS Hisham yang telah berusaha sekerasnya untuk memastikan mangsa-mangsa ini dikebumikan di tanah tumpah darah mereka ini. Meskipun  puak macai pembangkang asyik nak mengaitkan pentadbiran DS Najib dengan konflik MB Selangor tetapi ia sedikit pun tidak menjadi kudis bagi pemimpin negara ini untuk meneruskan bakti kepada rakyat. 

Walau bagaimanapun, baru-baru ini kedengaran suara daripada Tun mengatakan beliau menarik balik sokongan pada DS Najib kerana berasa kecewa dengan beberapa insiden yang tidak ditangani baik oleh DS Najib hingga membawa kepada perpecahan dalam kalangan rakyat. ASufi amat memahami maksud Tun dalam konteks pentadbiran dalam negara yang memerlukan ketegasan yang amat tinggi kerana musuh semakin licik untuk memecah belahkan umat Islam di negara ini. Sungguhpun demikian, Tun tidak pula mendesak DS Najib meletakkan jawatan sebagai PM. Ini bermakna tujuan Tun adalah untuk penambah baikan dalam pentadbiran DS Najib yang memang kita semua kenali PM kita ini seorang yang sangat lembut, berhemah dan baik hati. 

Malangnya ada di antara pemimpin negara yang apabila ditanya oleh wartawan dalam isu ini melenting dengan begitu menunjukkan dirinya yang sebenar. Malahan ada yang berani mengingatkan Tun tentang perubahan era dan zaman. Wah, mereka ini lupa untuk bercakap secara berlapik pada seorang negarawan yang hebat seperti Tun. Kalau tak setuju tak apa, tapi berkata-katalah seperti seorang pemimpin bukan seorang samseng. Justeru, dalam konteks ini ASufi tabik pada DS Hisham yang tidak melatah apabila ditanya tentang perkara ini. Beliau memberikan pandangan secara peribadi kurang bersetuju dengan pandangan Tun kali ini NAMUN BELIAU MENGHORMATI PANDANGAN TUN. Terima kasih DS Hisham kerana menunjukkan kematangan dan profesional dalam menjawab soalan tersebut walaupun kurang bersetuju dengan pandangan Tun. Kepada pemimpin yang lain, belajar lah menghormati negarawan tersebut kerana sejarah telah membuktikan bahawa kutukan dan kebencian yang ditunjukkan kepada Tun menyebabkan UMNO hampir tersungkur pada PRU 12 yang lalu (zaman Pak Lah). 

Jadilah pemimpin yang bijak dan berhemah bukan bijak bercakap tapi macam tin kosong!



12 comments:

Anonymous said...

Ini sikap. Bukan boleh dibuat buat.

Anonymous said...

Hishamudin sabar. Eloklah. Ku Nanpun ok

Anonymous said...

Kita ada adab. Apa juga yang kita nak buat adab mesti dipertahan

Anonymous said...

waa..berani btol mnteri2 2 lwn ckp tun.dgn pantas plak 2.tp awat xbrani mcm ni bila layan karenah pmbangkang.bila pmbangkang buat hal,majoriti mnteri2 ni senyap sepi buat2 cbuk ngn keja.

Anonymous said...

Menteri hero sesama sendiri. Dengan musuh lari

Anonymous said...

Kitapun kalau nak join kena jaga jugak

Anonymous said...

Tun M seorg yg bijak dan sgt berpengalaman. Teguran Tun seharusnya diberi perhatian. Kelemahan perlu diperbaiki. UMNO bernasib baik kerana pembangkang sebenarnya tidak kuat kesatuannya dan berlainan halatujunya, kemenangan pembangkang juga adalah disbbkan kelemahan UMNO sendiri. Jika pembangkang berjaya mengatasi masalah mrk saya yakin, UMNO bakal jadi pembangkang.

Anonymous said...

Apa yang tun tegur adalah kepimpinan najib sebagai ketua kerajaan PADA HARI INI. Adalah lebih baik tun terus menegur ds najib dari membiarkan terus orang kampung penyokong BN meluat mengatakan ds najib perdana menteri selaku presiden umno paling lemah dalam sejarah.

Anonymous said...

Aku bersetuju dgn Dr M. Sebagai contoh Najib wajar mendahului yg lain apabila menghadapi isu2 Agama Bangsa Negara dan Perlembagaan bukan senyap saja dan mengharapkan pembodek2 bersuara.
Rakyat perlu tahu pendirian Najib dan Kerajaan bertindak mengikut political commitment yg jelas.
Adakah Najib tidak memahami bahawa negara ini tidak serupa yg lain memerlukan ketegasan dan kepimpinan yg sentiasa berada diatas setiap isu terutama perkauman,agama dan Perlembagaan.
Tindakan lambat Najib menimbulkan berbagai persepsi dan persoalan tentang kepimpinanya.
Najib tak perlu buat cara baru kerana cara lama telah terbukti berkesan . Rakyat mahu tahu pendirian dan sikap Najib terhadap agenda UMNO dan Melayu.

UMNO PARTI PENJARA said...

....


(( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!??

Dakwaan BerNiat Jahat - Dakwa, Saman, Tangguh 90x. Peguam BODOH!!! ??

Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Agenda Jahat UMNO - UMNO Mahu Musnahkan Perpaduan PR Utk Terus BKUASA!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Generasi lama, generasi muda dan generasi baru perlu berhati2 dgn tektik UMNO sekarang yg menggunakan media mereka..

Matlamat mereka hanya satu... Mahu kekal berkuasa...

Oleh itu, mereka perlu memastikan Pakatan Rakyat berpecah agar rakyat sudah tidak percaya kpd Pakatan Rakyat lg.. ( Konon nya lah )

Jadi di bawah adalah tektik mereka yg dianggap berkesan... ( Konon nya lah )

1. UMNO akan cuba habis2an agar PAS keluar dr PR... Semua cerita mereka palsu belaka..

2. UMNO akan menggunakan Anwar habis2an sbg liabiliti PKR... Sebenarnya mereka takut dgn kekuatan Anwar..

3. UMNO yg sudah hilang pengundi Cina, akan melabel DAP mcm2... Jahat mereka tak sedar, nak kata DAP pulak jahat...


Jadi, sy mohon sgt, jgn mudah percaya dan tertipu dgn permainan jahat mereka...

Tolong ye :-)


Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<


MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'

MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'

MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'




Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

PAK JUNAIDI said...


SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. BUKA DANA GHAIB MBAH RAWA GUNPALA

Syahid said...

https://keep.line.me/s/Lb8uYYKl0c45XfYhErKpES9VipJoa6sXmUwle-HBC7I

Web: almawaddah.info

Salam wa rahmah

Kepada;

Para akademik, para rektor universiti dan para mufti yang dimuliakan.

Tan Seri/Datuk/Datin/ tuan/puan yang dimuliakan

Tajuk: "Penukaran al-Qur'an dangan mazhab Ahli Sunnah Wal-Jamaah sebagai asas agama Islam dan hukum syarak oleh para Mufti Malaysia adalah "un-Islamic" bagi tujuan kajian dan renungan.
Sila layari laman: almawaddah.info
Tidakkah Islam itu rahmatan li -l-Alamin?
Terima kasih.

Daripada;
Pencinta al-Qur'an sebagai asas agama Islam di Malaysia.
Kuala Lumpur
Malaysia.