RAKAN PEJUANG

19 July 2011

TIAN CHUA DAH MASUK ISLAM!

SALAM...


CUBA BANDINGKAN KEDUA GAMBAR DI BAWAH. SEBAGAI ORANG ISLAM YANG WARAS, SAUDARA SEMUA TENGOK ADA TAK PERSAMAAN ANTARA KEDUANYA?




DULU....LEE KUAN YEW TELAH MERUNTUN HATI ORANG MELAYU SINGAPURA KERANA SONGKOK YANG DIPAKAI...

KINI SETELAH 45 TAHUN BERLALU.... TIAN CHUA BERBAJU MELAYU DAN BERSONGKOK TELAH MERUNTUN DAN MENYEBABKAN JIWA ORANG PAS RASA TERHARU SANGAT...


APALAGI TIAN CHUA BERTWEET BERSEDEQAH ALFATIHAH BUAT ALLAHYARHAMAH DR. LOLO'

PESANAN:

ALLAH DAN RASULNYA TELAH MENGINGATKAN KITA AKAN KEBIJAKSANAAN ORANG KAFIR DAN MUNAFIQ DALAM MEMPERDAYAKAN KITA UMAT ISLAM. BERHATI-HATILAH!

11 comments:

Anonymous said...

dlm DUN sarawak x nak pakai songkok... mcm celaka cina-cina ni

Lintau Perak said...

Masuk islam Pas ke masuk Islam Nabi Muhammad?

TUKANG URUT said...

tak kisah lah dia nak pakai baju yang menjadi kebudayaan org melayu,,

cuma gerakan licik mereka harus di renung ....

Anonymous said...

dunia akhir zaman,org islam macam buih byknya tapi syg sekali, mereka lemah...ingatlah wahai pakatan !@#$%^... golongan kafir adalah musuh kamu yg nyata...mereka senang2 pempergunakan agama,ayat2 al quran dan hadis2 nabi, sedangkan kamu cuma mampu tersenyum(ala2 kambing)menyokong mereka atas dasar pakatan perjuangan politik,jgn sampai gadai agama dan bangsa.

Anonymous said...

pasal songkok pon nak jadi isu..padahal iman dan amal seseorang manusia bukan terletak pada bape tinggi songkok yg dipakainya..tp, kira ok la dari Rosmah Mansor..orang melayu islam yg tak pakai tudung..dah tentu2 kompem dosanya..hahaha...

Kalo DAP kafir, habis MCA? MIC? tak ke kafir gak?? nape BN bekerjasama dgn dorg?? nape tak stand alone jek??

ish..tu la, dulu org suruh belajar agama betul2 lari p ponteng..Islam bukan hanya untuk Melayu/UMNO/BN/PAS saje..Islam untuk semua umat dalam dunia ni. jgn hukum islam pon nak dipolitikkan..

anak sufi said...

anonymous 7.45 am....


persoalan pertama tian chua tu beriman ke?

persoalan kedua, tak tutup kepala memang berdosa tapi adakah penghinaan dan makian yang dihimpun oleh BPR (Balaci PR) terhadap umat islam yang tidak sealiran dengan mereka tu tidak dikira haram dan berdosa?

persoalan ketiga, BPR ni tak tau ke membezakan kafir dengan islam. semua mca, mic tu kafir tapi yang membezakan mereka dengan dap adalah...DAP celaka ini menjadi master mind @ perancang di mana bila DAP berdehem sikit je, PAS dah takut.

Ini berbeza dengan MCA dan MIC, segala tindak tanduk mereka di bawah pengawasan Umat Islam UMNO. Jadi, DAP adalah Harbi dan MCA dan MIC adalah Zimmi.

BN memang telah diterajui oleh 3 parti sekian lama. tapi mengapa PAS yang dulu mengkafirkan UMNO kerana bekerjasama dengan orang kafir MCA dan MIC kini tak berani stand alone hingga sanggup melutut di kaki DAP komunis?


Faham! Memang BPR ni suka memandang hina orang lain. Konon mereka tu lebih beriman daripada orang lain. ASal bercakap je konon orang lain tak belajar agama. Merekalah golongan yang diangkat Allah ke syurga konon. Ingatlah..berapa ramai golongan orang yang sembahyang dan berpuasa tapi terhumban juga ke dalam neraka Allah! Kerana apa? Kerana ujub dan bongkak!

Anonymous said...

Hahahaha..kelakar la korang nih..masing2 nak tunjuk hebat..Baik UMNO baik PAS..padahal korang tak tau ke yang MCA dan DAP sedang duduk bersama tepuk tangan main sap sap tengok Melayu sesama sendiri bergaduh..Dorang tinggal masa je nak tikam kita dari belakang..Akhirnya kita jadi mcm Singapura..nak ke? Fikir2 kan lah wahai MELAYU...

Anonymous said...

Anak Sufi,

"kafir dengan islam. semua mca, mic tu kafir tapi yang membezakan mereka dengan dap adalah...DAP celaka ini menjadi master mind @ perancang di mana bila DAP berdehem sikit je, PAS dah takut."

- kalau dah kafir..kafir gak..tak kira lah MIC ke, MCA ke DAP ke..PAS dengar kata DAP..UMNO lak dengar kata MCA..dua2 sama..kalau tidak, kenapa PAS boleh tarik balik larangan operasi pusat hiburan di bulan Ramadhan bila DAP bantah..Nape UMNO pon berdiam diri bila MCA sama2 bantah larangan tersebut. padahal BN yang meluluskan "Enakmen Hiburan Dan Tempat-tempat Hiburan 1997" tu..

Dan yang paling menyedihkan saya, kenapa kerajaan Melaka mengambil keputusan memanjangkan waktu operasi Pusat Hiburan?? So, saya tak setuju dengan kenyataan saudara "Ini berbeza dengan MCA dan MIC, segala tindak tanduk mereka di bawah pengawasan Umat Islam UMNO".. Kesimpulannya masing2 baik PAS baik UMNO cuba cari publisiti dan pancing undi org bukan Melayu/Islam..

"persoalan kedua, tak tutup kepala memang berdosa tapi adakah penghinaan dan makian yang dihimpun oleh BPR (Balaci PR) terhadap umat islam yang tidak sealiran dengan mereka tu tidak dikira haram dan berdosa?" Saya setuju dengan kenyataan saudara ni. tetapi, dengan cuba mengaibkan yang bukan islam untuk berbuat kebaikan pun salah juga..seeloknya kita pimpin mereka utk terus mendekati islam dan bukannya memperlekehkan mereka. sama ada mereka mempermainkan kita atau tidak, itu lain cerita. yg penting kita ikhlas utk menerima mereka. insyaAllah ada balasannya nanti..

seperti pesanan saudara :

"ALLAH DAN RASULNYA TELAH MENGINGATKAN KITA AKAN KEBIJAKSANAAN ORANG KAFIR DAN MUNAFIQ DALAM MEMPERDAYAKAN KITA UMAT ISLAM. BERHATI-HATILAH!"


Jadi, berhatilah2 MELAYU agar tidak diperdaya oleh orang2 kafir ini(baik DAP, MCA atau MIC) dan jangan kita memainkan isu Islam demi menegakkan politik masing2..

Maaf jika tersinggung. Saya tidak menyokong mana2 pihak. Saya cuma seorang Melayu yg cintakan bangsa dan agamanya..Allahuakbar!!!

anak sufi said...

anonymous 10.03..

anak sufi juga bersetuju dengan saudara dalam konteks yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah.

kita memang ikhlas untuk mereka tetapi kita perlu berhati dengan mereka kerana sejarah telah membuktikan bahawa mereka ini sangat membenci kita. Hanya tindak tanduk mereka sejak kebelangan ini sejak berbaik dengan PAS mereka cuba bertukar rentak perjuangan. tapi dalam masa yang sama mereka masih bersatu (tidak kira mca atau DAP) untuk merosakkan perpaduan ummah kita.

Kita kena berwaspada pada tian chua, pada kit siang, ambiga, guan eng kerana mereka adalah ahli politik yang berkepentingan.

jika kita ingin mendekati islam, dekatilah jiran kita, kawan kita yang bukan islam. Berceritalah degnan mereka tentang keindahan islam. itu tidak salah saudara.

Anonymous said...

Begitulah Melayu. Kita kena bersatu. Jgn kerana org bukan Melayu, kita yg berpecah.. Jadi, walaupun fahaman politik kita berbeza. Sama ada kita ni di pihak PAS atau UMNO atau lain-lain.. Asalkan ada darah Melayu dalam diri kita. Marilah kita bersatu. Bermaafan sesama kita. Buang yang keruh. Ambil yang jernih. Demi menjaga kepentingan dan maruah kita. Agar apa yang terjadi pada Singapura tidak terjadi pada kita pula.

Anonymous said...

ASKM...kita tak boleh percaya dgn lakunan dia orang sebab dia orang sanggup berlakun utk masuk islsm dan sebagainya..mereka ni kafirin akan buat apapun walau pun menukar agama sekalipun asalkan impian dan cita-citanya terlaksana.Oleh yang demikian, orang melayu perlu berwaspada dgn anasir-anasir seperti ini..amin.