RAKAN PEJUANG

08 December 2010

ANWAR PENDERHAKA MODEN...

Pertikai hak istimewa derhaka

Sultan Azlan Shah beramah mesra dengan orang ramai yang hadir pada majlis sambutan Maal Hijrah peringkat Negeri Perak di Kolej Islam Darul Ridzuan, Kuala Kangsar, semalam. - bernama


KUALA KANGSAR 7 Dis. - Orang Melayu yang mempertikaikan status agama Islam dan hak keistimewaan orang Melayu di negara ini telah menghina dan menderhaka bangsanya sendiri, titah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.
Baginda bertitah, raja-raja Melayu yang bersemayam di takhta pemerintahan pada hari ini bukan sekadar mewarisinya bahkan turut bertanggungjawab kepada agama dan bangsa.
Justeru tegas baginda, menjadi tanggungjawab raja-raja Melayu bersama umat Islam dan orang Melayu untuk terus mempertahankan hak dan keistimewaan mereka daripada sebarang usaha menghakisnya.
''Sebarang suara mempertikaikan status Islam dan keistimewaan orang Melayu di bumi ini, adalah perbuatan yang tidak berasaskan sejarah serta bercanggah dengan Perlembagaan Negara.
''Jika ada kalangan orang Melayu yang melakukannya, mereka itu sebenarnya telah melakukan penghinaan kepada bangsa dan telah derhaka kepada bangsa sendiri," titah baginda.
Baginda bertitah demikian pada majlis Sambutan Maal Hijrah 1432 Peringkat Negeri Perak di Kolej Islam Darul Ridzuan di sini hari ini. 

KEPADA RAKYAT MALAYSIA YANG BOLEH BERFIKIR DENGAN WARAS, SESUNGGUHNYA KENYATAAN TITAH SULTAN PERAK INI PERLU DIJADIKAN IKTIBAR. JANGAN JADI PENDERHAKA KEPADA PEMIMPIN NEGARA. JANGAN BERMAIN API KELAK TERBAKAR ANAK CUCU DI NEGARA INI. NEGARA KITA INI SUDAH AMAN DAN DAMAI, MAKMUR DAN TENANG DI BAWAH PEMERINTAHAN DS NAJIB TUN RAZAK. BARISAN NASIONAL ADALAH PARTI YANG TELAH DIPILIH OLEH RAKYAT UNTUK MEMERINTAH NEGARA INI. DS NAJIB TUN RAZAK ADALAH PERDANA MENTERI (DULUNYA DIKENALI SEBAGAI BENDAHARA DALAM ISTANA) MERUPAKAN INDIVIDU YANG TELAH DILANTIK OLEH YDP AGONG. 


JADI, KEPADA PEMIMPIN PEMBANGKANG PAKATAN RAKYAT, JIKA BENAR KAMU JUJUR, MAKA HORMATILAH PILIHAN RAKYAT. BERSAINGLAH SECARA SIHAT. JADILAH PEMBANGKANG YANG BERHEMAH. BUKAN DENGAN CARA MENGHIDUPKAN SAINGAN SECARA KURANG AJAR DAN BIADAB, YANG MENGAJAR RAKYAT NEGARA INI MENJADI PERUSUH TANPA MEMIKIRKAN KESELAMATAN DAN NILAI YANG SEMAKIN TERCEMAR!

No comments: