RAKAN PEJUANG

07 April 2011

MENGKARUNG MEMBIAK DI SARAWAK MENJELANG PRN.

ANAK SUFI INGIN MENGINGATKAN RAKYAT SARAWAK BAHAWA PUAK PEMBANGKANG YANG SEDANG BERKAMPUNG DI SARAWAK SEKARANG INI ADALAH MENGKARUNG YANG BOLEH BERUBAH WARNA MENGIKUT KESUAIAN TEMPAT. 
JANGAN LAH MUDAH TERPEDAYA DENGAN JANJI MANIS DAN KATA-KATA INDAH PEMBANGKANG KHUSUSNYA DAP DAN PKR. ANAK SUFI MOHON RAKYAT SARAWAK DAN SELURUH PEMBACA BLOG ANAK SUFI  BACA KEMBALI ARTIKEL DI BAWAH. INI ADALAH ANTARA BUKTI PEMBANGKANG YANG MUDAH MENABUR JANJI TAPI SUKAR MENUNAIKANNYA. BILA DAH DAPAT KUASA, PERKARA PERTAMA YANG MEREKA AKAN LAKUKAN ADALAH MENYENANGKAN DIRI MEREKA DENGAN MENGGUNAKAN WANG RAKYAT!


MASA BARU ANGKAT SUMPAH, KHALID KATA:

Abdul Khalid berkata: “Usaha pertama saya ialah memastikan kami sekurang-kurangnya tidak meningkatkan kos operasi. Oleh itu saya akan mencadangkan kepada Setiausaha Kerajaan Negeri tidak berbelanja untuk mambaik pulih pejabat sekurang-kurangnya dalam tempoh setahun.”
Kerajaan baru akan menggunakan apa yang dimilikinya sekarang bagi mengekalkan kos operasi termasuk mencadangkan kerajaan tidak membeli kereta baru untuk Menteri Besar yang baru, katanya.

TAPI YANG SEBENARNYA BERLAKU:


PADA JANUARI 2009, KERAJAAN SELANGOR TELAH MEMBELI 14 BUAH KERETA BARU TOYOTA CAMRY BERNILAI RM2.1 JUTA MENGGANTIKAN PERDANA V6 UNTUK KEGUNAAN MENTERI BESAR DAN EXCO NEGERI SELANGOR. 


MASA BARU MENDAPAT SELANGOR, KHALID KATA:

Abdul Khalid berkata: “Saya mesti memuji usaha yang dilakukan oleh bekas Menteri Besar (Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo) yang berusaha memastikan negeri itu mempunyai sumber dan rizab yang mencukupi untuk mengekalkan pertumbuhan.”
Ia merupakan cabaran kepada pasukan baru dalam meningkatkan pembangunan negeri dan dalam masa yang sama menghadapi cabaran global seperti peningkatan harga minyak dan komoditi, selain perkembangan perlahan ekonomi tertentu termasuk Amerika Syarikat, katanya.
TAPI HAKIKATNYA : 
 KERAJAAN SELANGOR TELAH MENGALAMI DEFISIT DALAM BAJET BELANJAWAN MEREKA SEBANYAK RM65.96 JUTA PADA TAHUN 2009 SEBAGAIMANA LAPORAN YANG DIKELUARKAN OLEH LAPORAN AUDIT NEGARA PADA TAHUN TERSEBUT. 


ANAK SUFI TIDAK BERCAKAP BERLANDASKAN PENIPUAN. TAPI INI ADALAH HAKIKAT. JIKA TIDAK PERCAYA SILA GOOGLE SENDIRI. BAGI ANAK SUFI, PKR MEMANG DAH SEMAKIN NAZAK! 


KEPADA RAKYAT SARAWAK, CANTAS SAHAJA WAKIL PEMBANGKANG KE SARAWAK KERANA MEREKA ADALAH MENGKARUNG YANG SENTIASA DALAM PENYAMARAN UNTUK KEPENTINGAN NUAR BRAHIM DAN SEKUTUNYA.

3 comments:

Penditakainsingkat said...

Salam AS,

Eloklah pengundi Sarawak waspada terhadap dua parti yang suka main silap mata ini.

DAP suka politikkan orang mati seperti beng Hock utk tambah undi melalui menanam kebencian perkauman cina kepada UMNO dan kerajaan.

PKR pulak suka gunakan kes peribadi Naur berahim yang dipolitikkan untuk tambah undi dan kebencian orang ramai pada Najib, UMNO dan kerajaan.

Kedua-dua parti ini akan bercakap berbeza2 di antara satu tempat dengan tempat yg lain. Tujuannya untuk memperdayakan pengundi.

Saya percaya Pengundi Sarawak mampu membezakan antara BN yang berjasa pada rakyatr dengan DAP PKR yang membohongi rakyat.

anak sufi said...

MEMANG BENAR PENDITA. ANAK SUFI PERCAYA RAKYAT SARAWAK AKAN MENOLAK PEMBANGKANG DAN TERUS MENGEKALKAN KEPIMPINAN BN DI SANA. TIDAK ADA JASA PUN YANG DITABUR OLEH PEMBANGKANG DI SARAWAK MELAINKAN HANYA PEMBOHONGAN SEMATA-MATA.

Anonymous said...

Biarlah bertukar angin sesekali sekala payg hendak ditakutkan.Baru kta tau 50 thn apa yg dicapai dan kemana sebenar hasil negara.Kalau org yg sama mana nak dipecahkan ruyungnya.Jadilah rakyat merdeka.Selama nie rusuhan,tunjuk perasaan membantut perkembangan ekonomi tapi lihat di korea,taiwan makin melonjak.Teori tu x relevan lagi zaman ini.