RAKAN PEJUANG

22 February 2011

NASIHAT BUAT BOB LOKMAN

ALLAH TIDAK MEMILIH PARTI UNTUK MENEMPATKAN KITA KE SYURGA-NYA

ANAK SUFI RAYU PADA SEMUA SAUDARA SEAGAMA YANG MENENTANG KEMASUKAN BOB LOKMAN MENJADI AHLI PAS. JANGANLAH DIKUTUK DAN DIKEJI BOB LOKMAN. KITA PATUT BERSYUKUR KERANA BOB MEMPUNYAI KEINGINAN UNTUK BERHIJRAH PEMIKIRAN DAN JIWA UNTUK KETAATAN KEPADA ALLAH. 

ALHAMDULILLAH. UNTUK BOB LOKMAN, TAHNIAH KERANA BERJAYA MENGAWAL NAFSU DARI TERUS BERGELUMANG DENGAN DUNIA HIBURAN YANG PENUH CABARAN DAN KELALAIAN. ANAK SUFI INGIN MENGINGATKAN SEMUA YANG MENGUTUK BOB LOKMAN KERANA BOB LOKMAN MASUK PAS, JANGAN KITA MENJADI SEPERTI PENGANUT PAS YANG SUKA MEMANDANG RENDAH PADA ILMU DAN AMAL ORANG LAIN. JANGAN KITA MENJADI PENGANUT PAS YANG MUDAH MEMANDANG HINA ORANG LAIN SEOLAH MEREKA SAJALAH YANG PALING BERIMAN DAN HANYA MEREKA SAHAJA LAH AHLI SYURGA. JIKA KITA MEMANDANG SEDEMIKIAN PADA BOB LOKMAN, BERMAKNA SAMALAH KITA SEPERTI PENGANUT PAS INI.

CUMANYA ANAK SUFI NAK MENGINGATKAN BOB LOKMAN, TIDAK SALAH UNTUK MENGEJAR SYURGA ALLAH, TIDAK SALAH UNTUK MEMPERBAIKI DIRI, TIDAK SALAH NAK JADI AHLI PAS TAPI YANG SALAH APABILA NAK JADI AHLI PAS SEBAB NAK MASUK SYURGA, NAK JADI AHLI PAS SEBAB ANAK DAH TERLALU LALAI DAN LEKA DENGAN HIBURAN.  YANG SALAH ADALAH MENGIKUT SAHAJA CERAMAH NIK AZIZ ATAU AHLI PAS YANG LAIN TANPA ADA PERHITUNGAN UNTUK MENILAI YANG MANA BENAR YANG MANA PALSU.

NILAIKAN DENGAN AKAL YANG WARAS, APAKAH BENAR PAS MENJANJIKAN SYURGA BUAT KITA? ADAKAH DENGAN MENJADI AHLI PAS DOSA KITA AKAN TERAMPUN DAN ADAKAH MENJADI AHLI PAS MENJADIKAN LEBIH BERIMAN DAN BERTAQWA DARIPADA ORANG LAIN?  

BOB LOKMAN, TIDAK AKAN MASUK NERAKA JIKA MENYOKONG UMNO! TIDAK AKAN MASUK NERAKA JIKA TIDAK MENYOKONG PAS! TIDAK AKAN MASUK NERAKA JIKA TIDAK BERSAMA NIK AZIZ! TIDAK AKAN! TIDAK AKAN! TIDAK AKAN MASUK NERAKA JIKA KITA IKHLAS BERUBAH KERANA ALLAH DAN JIKA KITA SENTIASA MENGAMALKAN IBADAH DALAM RUKUN ISLAM. ALLAH TIDAK AKAN BERTANYA KAMU PARTI MANA UNTUK MELEPASKAN KAMU KE SYURGA ATAU NERAKA! SYURGA ATAU NERAKA BERGANTUNG PADA KETAQWAAN DAN KEIMANAN BUKAN PADA TIKET POLITIK PAS.

JADI SAUDARA MUSLIMIN SEMUA, BIARLAH BOB LOKMAN BERHIJRAH KE TAMAN ISLAM YANG INDAH. KERANA TAMAN YANG INDAH INI BUKAN HANYA ADA DALAM PARTI PAS TIDAK KURANG JUGA HEBAT DAN NYAMANNYA TAMAN YANG ADA DI DALAM PARTI UMNO! 

11 comments:

Anonymous said...

BOB YANG TAK RETI DIDIK ANAK APA PASAI HANG SALAH KERAJAAN UMNO / BN , ITU SALAH HANG TAK RETI DIDIK ANAK DAN ANAK HANG TAK DENGAR CAKAP MACAM NI PUN HANG NAK SALAH ORANG TAK SENONOH BETUI LA HANG NI, ANAK ORANG LAIN MAK DAN PAK DEPA SEBOK CARI DUIT SELALU TAK ADA DI RUMAH SEBAB SEBUK PUN LAST LAST JADI DOKTOR , AKAUNTAN , JURUTERA DAN LAIN BERJAYA DALAM HIDUP MEREKA , NASIB HANG LAH TAPI JANGAN NAK SALAH BN/UMNO AKU MARAH TAU.

mnorkembalak said...

Satu komen yang cantik dan menarik yang pernah saya baca setakat ini, sehingga saya berminat poskan pada wall fb saya, tahniah rakan blogger Anak SUFI. Teruskan berkarya membentuk yang terbaik dari yang baik.

Anonymous said...

Suka sangat bila saya baca Anak Saufi menasihatkan Bob Lokman yang menyertai PAS menganggapkan bahawa dia telah memilih satu jalan yang benar "saya merasakan dengan menyertai kumpulan ini telah dapat menyedarkan saya serta berpeluang masuk syurga", itu kata Bob Lokman.

Kenapa, Bob Lokman begitu cetek fikirannya?. Jika tidak menyertai PAS Bob Lokman akan terpinggirkah dari masyarakat Islam yang tidak menyerta PAS. Amat banyak sangat lagi badan-badan dalam masyarakat di Malaysia yang boleh disertai oleh Bob Lokman jika terlalu berkeinginan membawa anak-anak atau keluarga kejalan Islam sejati dan dapat mendidik kejalan diredza Allah. Banyak sangat lagi NGO-NGO yang sedia membawa Bob Lokman dan keluarganya.

Bagi kita Bob Lokman mengambil peluang semasa himpunan PPK di Kota Sarang Semut dengan menyerah borang keahlian kapada Menteri Besar Kedah, tidak lebih daripada Bob Lokman mencari populeriti untuk mengangkat diri dikalangan artis-artis yang populer sekarang ini, sedangkan dia telah terprosok hilang, kurang laku dikalangan masyarakat penggemar musik ditanah air ini. Dengan tindakannya ini, dia akan kembali mekar kepopuleritinya. Begitu pun, mungkin dikalangan ahli-ahli PAS sajalah.

Sebagai Anak Sofi berpendapat, Bob Lokman, bukan kerana menyertai PAS sahaja, bukan kerana ikut jejak Nik Aziz sahaja, bukan kerana serah borang ahli PAS kapada Dato Sri Azizan sahaja PAS Bob Lokman sebagai pasport diterima masuk syurga oleh Allah Taala. Anak Sofi juga berpendapat sebaliknya bahawa tak jadi ahli PAS tak semestinya tidak masuk syurga asalkan Bob Lokman teguh imannya serta kuat ibadatnya kapada Allah serta tidak melakukan segala apa yang ditegah oleh Allah SNW.

Ini wajib disedari oleh Bob Lokman.

Anonymous said...

Bob masuk PAS sebab dia dah sedar diri, selama ini dia khayal dengan syurga dunia ciptaan UMNO/BN dalam dunia hiburan/artis....
Bagi UMNO/BN diorang mahu supaya rakyat Malaysia Melayu terus khayal dan berseronok leka dengan hiburan, supaya tiada masa untuk menegakkan agama Islam / negara Islam tulen dan tiada masa untuk menjatuhkan kerjaaan BN/UMNO yang kian banyak melakukan rasuah.

Mat Sabu 121 said...

sudahlah Bob, kami dah tunggu begitu lama negeri Islam acuan Pas di Kelantan tapi apa yg kami lihat hanya ckp saja yg tak henti2 habokpun tarak. Rasa meloya dan meluat itulah membuatkan kami jijik nak pangkah Parti Ajaran Syaitan tu.Sesungguhnya Bob kami tak mahu melihat Islam dihina di tangan Tuan Guru yg tak tau malu tu.Usahlah termakan dgn racun negara Islam acuan Yahudi yg dah sebati didlm kepala otak nik Ajiz, hancur kita bukan dek kerana org2 Kafir tapi hancur kita kerana sesama kita. Jarum Yahudi tersangat halus, mungkin sukar sikit utk saudara Bob melihatnya secara telus.

Hati Riang said...

ramai yg jadi keliru dengan Islam sekarang ni disebab kan retorik yg pas laung2kan. org menganggap pas tu Islam dah. dengan masuk PAS, otomatik boleh masuk syurga. mengapa cetek sgt pemikiran org2 kita? mengapa kita tidak merenung adakah org Islam kat negara lain yg tiada parti pas, bolehke depa ni masuk syurga? byk lagi cara lain nak masuk Syurga.

Anonymous said...

tiada seri/cahaya keikhlasan langsung aku tengok muka bob tu...

suhaidasrul said...

Bukannya orang masuk PAS, confirm masuk syurga... Masuk syurga ke neraka tu bergantung pada belas ihsan Allah SWT dan amal ibadat masing2 regardless of parti ape yg dia masuk...Tapi, dari situ kita nilaila pulak, satu parti yg mempunyai ideologi untuk menegakkan hukum Allah SWT dgn melaksanakan hukum hudud, dgn satu lagi parti yg cuba menentang. Menentang hukum hudud samalah dgn menentang hukum Allah SWT.. Don't forget we're talking here about Allah SWT, bukan nye manusia ke, pokok kelapa ke, tapi TUHAN YANG MENJADIKAN KITA, YANG MENGHIDUPKAN KITA, DAN KEPADA-NYA KITA KEMBALI.. jadi adakah kita LEBIH MENGETAHUI dr Dia yg menjadikan kita...? Kenapa kita mempersendakan hukum-Nya..? Kenapa kita mempermainkan kitab-Nya..? Soal yang ade kene-mengena dgn agama bukanlah sesuatu utk dipersoalkan, ttp yg wajib diterima bulat2 tanpa soal jawab.. Kerana soal agama takkan terjangkau dek akal fikiran kita yg pendek. Dan kepada Mat Sabu, mengapa begitu berani menghina ULAMA..? Adakah tahap keimanan anda itu lebih baik dari Tuan Guru Nik Aziz..? Nnt anda kata pula, tinggi sangatkah iman Nik Aziz tu..? Yg blh mengadilinya hanyalah Allah SWT, ttp yg sy pasti dia mampu menghafaz Al-Quran.. Jadi, adakah anda pun begitu..?kalaupun marah,x perlu menghina ulama atau sesiapa pun... Berdebat biar cara professional dan minda yg terbuka...Buat Bob Lokman, mgkn benar bkn slh BN/UMNO di atas kegagalan anda sebagai seorg bapa, tp syabas kerana anda ada inisiatif utk berubah...

Anonymous said...

Assalamualaikum,
Sebenarnya apa yang ingin dimaksudkan oleh BOB ialah apabila masuk PAS dia didampingi dengan orang yang bkan sahaja mementingkan ilmu akhirat malah ilmu duniawi juga seperti yang dikemukakan oleh Gerakan Islah. Bukankah kita sendiri disarankan oleh Rasulullah SAW untuk mendampingi ulama' dan orang yang berilmu supaya kita tidak 'lara' dengan keseronokan dunia.Oleh itu, bagi beliau, memilih PAS membuatkan dia senang untuk berdamping dengan para ulama'.Mahukah dia berdampingan dengan orang yang tidak boleh memimpin anak bini sendiri yang membiarkan mereka mendedahkan aurat.Bukannya yang saya maksudkan ini bahawa PAS adalah kebenaran yang jitu, tetapi jika disitu terdapat ramai ulama' yang boleh memimpin kita ke arah jalan yang benar maka disebabkan itulah beliau memilih jalan itu.Bak kata pepatah bagaimana acuan begitulah kuihnya. Dan untuk pengetahuan anda semua negara kita BUKAN negara Islam kerana kerajaan kita tidak menjalankan hukum yang telah terdapat dalam AL-QURAN dan HADIS..oleh itu, renung-renungkanlah..

Anonymous said...

masuk pas x bermakna dia dapat masok syurga...tapi at least dia berdampingan dgn org yg mahukn HUKUM HUDUD iaitu HUKUM ISLAM...jadi lu fikirlah sendiri

Anonymous said...

yo lah tapi kenapa negeri serambi mekah sampai hati ni takde hukum hudud?

patut2 dah lama buat dah kat sana baru ada testimoni nak dilaksanakan diseluruh malaysia.

kroni dengan dap & pkr nak tegakkan hudud. last2 jadi kuda dap dan bahan lawak pkr. terbaru kes spendo mega stopa.

apo cerito?