RAKAN PEJUANG

20 June 2011

UTUSAN: KALAU JAHIL JANGAN PULA BERLAGAK ALIM!!!! (BONGKAKNYA MEREKA! SILA BACA!)

salam...


ANAK SUFI PROMOSIKAN FREE JE BLOG BATU VS KAYU YANG TELAH MENYIARKAN ARTIKEL YANG PENUH DENGAN KESOMBONGAN INI. UTUSAN MALAYSIA TIDAK PERNAH MENGHINA AGAMA. MALAHAN UTUSAN TELAH BANYAK MENYIARKAN ARTIKEL BERKAITAN DENGAN AGAMA BERBANDING DENGAN AKHBAR PEMBANGKANG SENDIRI. 

BACALAH.....DAN LIHATLAH BETAPA DANGKALNYA PENULISAN ORANG PAS YANG BERIYA SANGAT NAK MENEGAK BENANG YANG BASAH!

PETIKAN DARI BLOG BATU VS KAYU. 

SABTU, JUN 18, 2011


Utusan: Kalau jahil jangan pula berlagak alim

Aziz Muda
KUALA LUMPUR, 18 Jun: Utusan Malaysia dinasihatkan agar jangan terus berlagak alim dengan membuat ulasan demi ulasan mengenai sistem perundangan Islam, tetapi menyedari keadaan diri yang sememangnya amat jahil dalam agama.(BONGKAK)

Sekiranya tidak sedar diri, akhbar milik Umno itu pasti melakukan kesilapan demi kesilapan sehingga sanggup mempersendakan hukum Allah yang boleh pula merosakkan akidahnya sendiri.

Naib Ketua Dewan Musllmat PAS Pusat (DMPP), Senator Mumtaz Md Nawi berkata, tindakan terbaru Utusan yang menyiarkan kartun yang mengulas kes rogol amat jelas memperlihatkan kejahilan akhbar itu mengenai sistem perundangan Islam.(FITNAH)

Menurut beliau, namun dalam masa yang sama akhbar itu tetap juga mahu mengulas perkara itu dari sudut agama sehingga menyebabkan mereka amat jelas mempersendakan hukum Allah, memperlekehkan umat Islam, menghina ulama dan mempermainkan sistem mahkamah syariah.(FITNAH)

Katanya, tindakan Utusan itu ternyata telah mengelirukan umat Islam mengenai perlaksanaan hukum Islam, lebih-lebih lagi dalam masa yang sama, semua orang tahu kerajaan BN yang ditunjangi Umno tidak pula berhasrat untuk melaksanakan hukum hudud di tanah air.(FITNAH)

"Dengan itu, amat jelaslah, Umno sememangnya berniat jahat dengan penyiaran kartun itu. Ia ternyata hanyalah untuk memperlekahkan hukum hudud dan sistem perundangan Islam serta mempermainkan perasaan umat Islam," katanya ketika dihubungi, hari ini. (HASUTAN DAN FITNAH).

Akhbar Utusan Malaysia beberapa hari lalu telah menyiarkan lakaran kartun yang menggambarkan seorang wanita yang mendakwa dirogol mengadu kepada orang agama dengan bukti rakaman menerusi handphone, tetapi pengaduannya tidak diterima.

Selepas itu wanita tersebut membuat pengaduan kepada pihak polis dan rakaman beliau dirogol yang terdapat dalam handphone itu diterima oleh pihak polis sebagai bukti.

Menurut Mumtaz,sikap keterlaluan Utusan itu sememangnya membangkitkan kemarahan umat Islam,(MENIPU) tetapi dal hal ini, akhbar itu masih bernasib baik kerana masih diberi ruang sehingga tempoh tertentu untuk memohon maaf secara terbuka kepada umat Islam.

Kejahilan Utusan mengenai sistem perundangan Islam dengan membuat ulusan mengenai kes rogol dan zina menerusi penyiaran kartun itu, katanya, terbukti dari beberapa sudut.

"Seperti yang dijelaskan oleh Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, robot boleh basuh pinggan, robot boleh jaga mesin, komputerpun robot juga, tapi kalau ada kes dan perlukan keterangan dan kesaksian, mahkamah tak boleh panggil robot kerana ia barang kes dan tetap bukan saksi.

"Untuk bicara tetap kena panggil saksi iaitu pengendali robot yakni manusia. Maksud Al-Quran, saksi, manusia, itulah. Tapi tak tahulah kalau Utusan cukup dengan robot jadi saksi," katanya. (TIDAK BERKAITAN DENGAN MAKNA PENYIARAN KARTUN TERSEBUT).

Perkara itu, tegasnya, samalah juga dengan handphone. Jadi untuk perbicaraan di mahkkamah syariah, tidak memadai dengan bukti kejadian rogol menerusi rakaman dalam handphone itu sahaja, tetapi mesti dipanggil orang yang melakukan rakaman itu sebagai saksinya.(DANGKAL KERANA MELALUI HP AKAN DAPAT MENGENAL PASTI SIAPA PELAKUNYA DAN BOLEH LAH DIPANGGIL UNTUK PERBICARAAN).

"Dalam Islam, sistem perundangannya lebih kepada pencegahan (MEMFITNAH HUKUM ALLAH. PERUNDANGAN ISLAM BUKAN SEKADAR MENCEGAH TETAPI LEBIH JUGA KEPADA HUKUMAN DAN DENDAAN). 


Dalam Islam, kejadian rogol dan zina mesti dihalang. Pertanyaan yang timbul dari lakaran kartun itu pula, siapakah yang melakukan rakaman itu? Di mana? Bila? Berapa orang yang melakukan rakaman itu? Adakah hanya seorang? Dua orang? Tiga orang? Atau empat orang?(DANGKAL DAN DUNGU. BUKANKAH MELALUI BUKTI PENYIARAN VIDEO ATAU RAKAMAN BOLEH DIGUNAKAN UNTUK MELAKUKAN SIASATAN LANJUT KEPADA PENJENAYAH ROGOL DAN ZINA?)

"Kalau dirakam, perakamnya buat apa ketika kejadian itu berlaku? Kenapa perakam tak halang? Cukupkah perlakuan perakam dengan hanya merakam kejadian itu sahaja? Sedangkan perakam sepatutnya bertindak menghalang kejadian itu bukan dengan hanya merakam sahaja," katanya.(MENEGAKKAN BENANG YANG BASAH! PEMIKIRAN YANG CETEK DAN KONSERVATIF. KADANGKALA PERAKAM ITU SENDIRI YANG SENGAJA MERAKAM UNTUK KESERONOKAN). 

Semua itu, katanya, boleh menjadi pertikaian kerana sistem perundangan Islam sebenarnya amat halus, menyeluruh dengan melibatkan semua aspek dan adil kepada semua pihak termasuk kepada orang yang dirogol dan perogol.

"Sebab itulah dalam Islam perlukan empat orang saksi dan saksi itu pula mestilah yang layak diterima sebagai saksi dalam Islam. Perkara itu amat jelas dalam Islam kerana sudah tersurat.(MEMPERSENDAKAN HUKUM ALLAH DENGAN HANYA MENGAMBIL SEPARUH DAN BUANG SEPARUH! UNDANG-UNDANG ISLAM BUKAN SEKADAR HUDUD. QARINAH JUGA BOLEH DIPAKAI DALAM KES ROGOL).

"Utusan ternyata tak faham semua itu. Dalam masa yang sama, Umno BN tak pula nak laksanakan hudud di negara kita. Jadi kenapa dipertikaikan tentang empat orang saksi dan hukum hudud.

"Bila pertikai itu semua bererti pertikai hukum Allah. Sedangkan setiap hukum Allah tak boleh dipertikaikan. Ini samalah juga dengan hukum nikah yang memerlukan saksi ketika akad nikah. Solat Zohor sebanyak empat rakaat tetapi Subuh hanya dua rakaat sahaja.(TIDAK ADA KAITAN DENGAN KES ROGOL YANG DINYATAKAN. HUKUM NIKAH DAN RAKAAT DALAM SOLAT TIDAK BOLEH DISAMAKAN DENGAN PERUNDANGAN ZINA DAN ROGOL)

"Semua itu tak boleh dipertikaikan tetapi mesti dipatuhi kerana itu semua adalah hukum Allah yang telah dijelaskan dalam Al-Quran.

"Jika tentang keperluan saksi dalam hukum nikah, solat Zohor empat rakaat dan Subuh dua rakaat sebagai sebahagian contoh tidak dipertikaikan dan dipatuhi, kenapa tuntutan terhadap empat ortang saksi dan hukum hudud dipertikaikan?"katanya. (PENIPUAN DALAM HUKUM ALLAH KERANA ISLAM MEMBENARKAN PERUNDANGAN ROGOL DAN ZINA DIJALANKAN SECARA QARINAH DAN MENGENAKAN HUKUM TAKZIR KERANA TIDAK DAPAT MENGEMUKAKAN 4 SAKSI MELIHAT KERIS MASUK KE SARUNG).

Selain itu, katanya, kejahilan Utusan amat terserlah apabila menyiarkan kartun yang hanya memadai dengan membuat laporan polis mengenai kejadian itu.

"Pada hal dengan jumpa polis tak selesai masalah. Malah banyak perkara yang telah dilaporkan oleh pelbagai pihak kepada pihak polis tetapi tak juga dapat diselesaikan. Polis tak boleh selesaikan perkara itu. Tetapi polis perlukan siasatan.

"Manakala untuk menyelesaikan kes rogol dan zina, mangsa atau pihak terbabit tidak perlu jumpa tokoh agama atau polis, tetapi jumpa hakim syarie atau qadi," ujarnya.(CETEK ILMU KERANA HAKIM SYARIE HANYA AKAN MENJATUHKAN HUKUM SETELAH DISIASAT OLEH PEGUAM SYARIAH TERLEBIH DAHULU). 

Amat dikesali, katanya, Utusan yang ternyata tidak memahami semua itu kerana kejahilannyan dalam hukum Allah tetap juga berminat untuk mengulasnya sehingga boleh mendatangkan kesan buruk kepada masyarakat.

Katanya, kalau tidak faham, Utusan sepatutnya tidak masuk campur untuk mengulasnya dengan menyiarkan kartun seperti itu.

"Kepada Utusan dan kartunis terbabit, nasihat saya, kalau tak pandai, belajarlah dulu sebelum membuat sebarang ulasan mengenai hukum Allah. Kalau tak pandai, janganlah hukum Allah pula yang dipertikaikan.(KENYATAAN SOMBONG DAN BONGKAK SERTA MEMANDANG RENDAH PADA ILMU ORANG LAIN). 

"Kalau awak memang tak nak laksanakan hudud, jangan persendakan orang yang nak laksanakan hudud. Kalau orang Islam yang terbabit dengan penyiaran kartun itu, apa agenda mereka mempertikaikan hukum hudud dan empat orang saksi itu?" ujar beliau.

Sebagai bantahan umat Islam terhadap penyiaran kartun yang tidak bertanggungjawab itu, Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) yang diketuai Ketuanya, Nasruddin Hassan Tantawi semalam telah menghantar memorandum ke ibu pejabat Utusan Malaysia bagi mendesak akhbar itu memohon maaf secara terbuka kepada umat Islam.(BERMOTIF POLITIK DAN NAFSU SERAKAH UNTUK BERKUASA).

DPPP memberi tempoh seminggu kepada Utusan berbuat demikian. Jika tidak, tindakan lebih keras akan dilakukan termasuk mengadakan demonstrasi besar-besaran. (MENGUGUT MELAKUKAN KEGANASAN ADALAH KEBENCIAN ALLAH. BUKANKAH ALLAH MEMBENCI ORANG YANG SUKA MEMBUAT KEROSAKAN DI MUKA BUMI INI?)


JADI KEPADA SEMUA PEMBACA ANAK SUFI, NILAILAH SENDIRI SIAPAKAH SEBENARNYA YANG MEMPERSENDAKAN AGAMA ISLAM DAN MELACURKAN AGAMA DEMI KEPENTINGAN NAFSU MEREKA?

3 comments:

usin said...

panjang lebar, mcm ketapi ekspress. tp, hampeh. mcm nk mengaku silap tok guru dia buat kenyataan, tp sbb jumud nak mampos dgn tok guru, apa yg tok guru fatwakan semua benar. batu vs kayu, andalah batu yg berotak kayu... thanks anak sufi kerana promo free tulisan batu, kayu dan mangkok..

Anonymous said...

itulah orang dah kata PAS ni bodohnya tahap kronik. Kalau dah ketuanya bengong pengikutnya lagi bangang. Perkara semudah kartun pun tak pandai nak bezakan antara menghina islam atau mentertawakan kebodohan pemimpin PAS! Aku yang tak berapa nak cerdik ni pun tahu bezakan. Inilah natijahnya kalau belajar semua perkara dari sudut politik. Kalau aku jadi pompuan tu, aku dah lari sorok muka dalam jamban! kah.kah..kah..
Jom ketawa ramai-ramai
keh

Anonymous said...

Tidak ada beza nya Lembu Pas dengan Lebai Pas yang bercakap.Dua dua tak pakai otak.Main sondol aje.Sebab perasan bahawa bila ada kopiah atau serban atas kepala maka cakap dia aje yang betul.

Nak bercakap pasal Islam...Islam apa yang dia orang ni nak cakap.Nak cakap dia orang ni alim,kalau setakat boleh ceramah kemudian maki orang,itu bukan alim.Itu bongkak namanya.

Kalau nak bagitau yang kaum dia orang pandai sebut ayat Al Quran,Nga Ko Meng pun boleh.Jadi apa beza dia orang ni dengan Nga Ko Ming.

Nak berlagak pandai.Mulut celupar dia orang ni dengan penuh bongkak kata nak dirikan negara Islam.Dengan bongkak menuduh orang lain kapir.Sekarang dengan bongkak jugak cakap tak jadi nak buat negara Islam.Sebab dah bongkak kawan dengan setan seperti mana yang dipinta oleh Nik Aziz.

Hello Bro,Ur time is over now.Samaada lu mau jadi orang atau jadi lembu....its Ur choice.Ada otak sendiri boley kasi pakai.