RAKAN PEJUANG

17 March 2011

TARIK BALIK INJIL BAHASA MELAYU! JANGAN MAIN API!

 USAH KATA PERKASA, KAMI PUN CURIGA DENGAN PENGELUARAN KITAB INJIL BERBAHASA MELAYU YANG DIBENARKAN OLEH KERAJAAN. ANAK SUFI BERSAMA DENGAN NGO ISLAM YANG LAIN SERTA MANA-MANA INDIVIDU YANG BERAGAMA ISLAM DI NEGARA INI MENDESAK KERAJAAN AGAR TIDAK MEMBENARKAN KITAB INJIL DIEDARKAN DALAM BAHASA MELAYU. 

BAHAYANYA PENYEBARAN INJIL DALAM BAHASA MELAYU

APAPUN YANG BERLAKU, APAPUN DESAKAN KAFIR LAKNATULLAH YANG CUBA MENYESATKAN KITA UMAT ISLAM, ANAK SUFI YAKIN SELURUH UMAT ISLAM TIDAK MEMBENARKAN KITAB INJIL BERBAHASA MELAYU DIBENAR DIJUAL DI NEGARA KITA YANG MERUPAKAN SEBUAH NEGARA ISLAM. 


BIARPUN DALAM CETAKAN TERSEBUT ADA MENYEBUT UNTUK PENGANUT KRISTIAN SAHAJA, TAPI IA TIDAK MENJAMIN TIDAK DIEDARKAN KEPADA ORANG MELAYU ISLAM. LIHAT SAHAJA HARAKAH YANG MERUPAKAN AKHBAR PAS YANG HANYA DIGAZEDKAN UNTUK JUALAN KEPADA AHLI TAPI KINI BOLEH DIJUAL DI MERATA-RATA HATTA KEDAI/STALL TEPI JALAN PUN ADA JUAL HARAKAH! 


JANGAN BERMAIN DENGAN API KELAK MEREBAK MERANAPKAN SEGALANYA. ADA PERKARA YANG BOLEH KITA BERTOLAK ANSUR TAPI ADA PERKARA YANG TIDAK BOLEH BERTOLAK ANSUR SAMA SEKALI KHUSUSNYA BERKAITAN AGAMA ISLAM. 


JIKA KITA TIDAK BERSETUJU DENGAN PAS YANG MUDAH MENJUAL AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK, MAKA JANGAN LAH KITA MENIRU AMALAN MEREKA. KELAK NANTI KITA JUGA SEPERTI MEREKA AKAN DIPERKUDAKAN OLEH DAPPIG CELAKA ATAU SESIAPA SAHAJA YANG CUBA MENJADIKAN NEGARA INI SEBUAH REPUBLIK TAK BERAJA!


YANG BENAR DISOKONG, YANG SALAH DISANGGAH! ITU LAH KAMI BLOGGERS BN YANG MENYOKONG KEPIMPINAN DS NAJIB TUN RAZAK!

SEDUTAN DARIPADA SINAR HARIAN:
Bimbang pengaruh Injil Bahasa Malaysia

SHAH ALAM – Badan bukan kerajaan (NGO) meragui keputusan kerajaan meluluskan pengeluaran 35,000 kitab Injil Bahasa Malaysia yang ditahan Kementerian Dalam Negeri (KDN) di Kuching dan Pelabuhan Klang walaupun terhad dan terkawal selaras dengan warta 1982 mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). 

SETERUSNYA

5 comments:

Wanredone said...

"TARIK BALIK INJIL BAHASA MELAYU! JANGAN MAIN API!" ...

Apakah BAHASA MELAYU bahasa AGAMA ISLAM? ... Jangan disempit pemikiran anda!

Belajar dengan orang ISLAM Sarawak, w/pun kami TIDAK mengharapkan dgn mengundi PAS untuk masuk syurga, tapi kami tetap ada cara lain untuk bertakwa dengan Allah s.w.t

Ramai anak Melanau Islam yang beroleh ijazah dlm bidang agama Islam dari T/Tengah, dan mereka ini pernah & masih duduk sebumbung dengan adik-beradik/ibu-bapa/nenekda mereka yang menganut agama Kristin atau masih "liko", tidakpun rosak pemikiran mereka, dan tidak juga sonsang ISLAM yang mereka ajar kepada umum, seperti ISLAM yang di sebar dan diajar oleh AYAH PIN, (Melayu JATI-ISLAM) dan mereka yang setaraf dengannya!

Don't tell me, keinginan membaca dikalangan org MELAYU Malaya, begitu TEBAL, sehingga INJIL yang berbahasa MELAYU pun ingin dibaca!
Patutlah MELAYU ini mudah diperBODOHkan oleh orang seperti AYAH PIN & mereka yang setaraf dgnnya!

Anonymous said...

Pasai apa kena cetak dalam bahasa Melayu, kat Indon memang semua berbicara dlm bahasa Indon, tapi disini ikut perlembagaan orang Melayu tu Islam so tak perlulah nak cetak dlm bahasa Melayu...
Tapi bila kita suruh adakan satu sekolah satu bahasa pandai pulak depa ni melawan, hak asasi lah...
Tokyak dok layan la . Bakaq saja kitab2 tu. Anyway in the 1st palce sapa suruh approve the import.

Zakir said...

Kenyataan dalam Utusan Malaysia menggunakan istilah INJIL merujuk kepada Bible sungguh mengelirukan. Pada waktu umat Islam wajib beriman kepada 4 kitab yang diturunkan Allah dari langit (agama samawi) iaitu Injil, Taurat, Zabur dan Al-Quran, pada zaman ini, hanya Al-Quran sahaja yang benar2 asli dan dijamin Allah akan terpelihara daripada diseleweng hingga kiamat. Justeru, tidak ada lagi kitab2 yang tiga itu lagi selain Al-Quran, termasuklah Injil. Penggunaan istilah Injil ini bukan sahaja mengelirukan penganut Islam (dan sudah tentu akan digunakan oleh missionaris Kristian untuk dijadikan senjata dalam dakwah mereka kepada umat Islam yang kurang faham/lemah iman) malah ia juga mengundang kekeliruan kepada pengabut Kristian itu sendiri kerana Bible adalah BUKAN kitab injil. Satu lagi, bila membaca tulisan YB Zul Nordin berkenaan peristilahan yang dilarang dari diguna oleh orang2 bukan Islam seperti Allah, nabi, solat, rasul dan seumpamanya, apakah pembebasan 35000 naskah bible dari pelabuhan kelang tu telah dipastikan mematuhi garis panduan peristilahan itu? Dan apakah kita boleh pastikan Bible yang dibenarkan diedar itu betul2 diedarkan kepada hanya penganut2 Kristian sahaja? Hmm...atas kertas memang senang untuk dirangka dan ditulis, tetapi pelaksanaan dan implementasinya bagaimana? Janganlah sampai Allah benar2 turunkan bala ke atas tanahair kita yang tercinta ini dek kerana kelalaian kita sendiri melindungi agama Islam yang suci. Bila bala diturunkan, semua orang akan kena, yang jahat mahupun yang baik. Pada ketika itu, semua orang akan terjaga dari leka dan mula menyesal. Tapi sudah terlambat... Moga Allah selamatkan akidah umat Islam tanahair daripada terlarut bersama2 fitnah dunia akhir zaman.Di manakah suara pemimpin agama tanahair? Aduh, pedihnya hati ini dan sayunya jiwa mengenangkan fitnah dunia akhir zaman menimpa umat Islam... :-(

HAMMER said...

AKU PENYOKONG TEGAR UMNO BERASA NAK MARAH SANGAT BILA BIBLE NI DILULUSKAN PENGEDARANNYA

TARIK BALIK NAJIB

Bahtera Merdeka said...

Salam Anak Sufi,

Tak usahlah risau sangat.

Babi ada banyak diternah, disembelih dan dikjual dalam negara kita.

Tetapi tidak ada seorang pun yang suka kepada daging babi kerana pegangannya kepada ajaran Islam amat kuat.

Begitulah juga, banyak naskah injil (bible) diletakkan di dalam laci atau dipamerkan di atas meja di bilik-bilik hotel di seluruh negara, malah di seluruh dunia, tetapi tidak ada data yg mengesahkan bahawa umat Islam menukar agamanya kerana buku teks tersebut.

Usahlah risau dengan permainankan politik yang memperalatkan agama ini.

Kalau Pas sanggup memperalatkan agama Islam, mengapa DAP dan Nuar Berahim tidak boleh memperalaqtkan agama mereka?

Mari kita hadapi sebagai pejuang yang mantap, gitu.