RAKAN PEJUANG

22 May 2013

JANGAN JADI BACUL!

SALAM PERJUANGAN...

Anak Sufi nak respons sikit pasal boikot memboikot ni. Sekarang ni, kononnya ada pulak yang kata, boikot barangan china dappig ni boleh menyebabkan ekonomi negara merudum. Isy..camana lah bumiputera nak maju dalam bisnes? camanalah bumiputera nak bersaing dengan china (khusus dappig) bila ada pemimpin melayu sendiri yang tak percaya pada kewibawaan bangsanya. 

Anak Sufi teringat antara ungkapan puisi Perjuangan Belum Selesai yang dinukil oleh Tun M
Bangsaku bukan kecil hati dan jiwanya
Bukankah sejak zaman berzaman
Mereka menjadi pelaut, pengembara
Malah penakluk terkemuka?
Bukankah mereka sudah mengembangkan sayap
Menjadi PEDAGANG DAN PENIAGA
Selain menjadi ulama dan ilmuan terbilang?
Kenapa takut sangat kita nak boikot barangan bangsa yang tak sedar diri ni? Betul ke kalau tak ada orang China, ekonomi kita merudum? Betul ke orang China yang selama ni beri kita makan, buat ekonomi negara stabil dan kita jadi senang macam ni? Betul ke? Ha?
Ini semua propaganda! Ini semua otak dan pemikiran PENGECUT! Miskin ke negara ni kalau sebelum ni kita beli minyak Knife sekarang kita beli minyak Saji Felda? Miskin ke negara ni kalau dulu kita beli tepung di kedai Ah Seng tapi sekarang kita beli di kedai Ahmad, kedai Muthu! Bukankah pengaliran wang itu sama saja?

Cukuplah kita diperbodohkan! Kini kita perlu bangkit agar mereka mengerti bahawa Tidak akan Melayu Hilang di Dunia!

2 comments:

Anonymous said...

Mana ko nk bwk bangsa ko tu..x abih2 ngan melayu?? Kalo ko g Europe pun terkebil2 la org europe x tau apa bangsa melayu tu...hahahha banggang ko ni. Kalo dia tau ko org mesia pun dia kata asia je. Adoii...bangga la dan bwa la jati diri ISLAM tu yg sepatutnya..lembu ko ni agaknya..

Anonymous said...

Anak sufi ..awak lupa yang kita Islam dahulu...baru Melayu..jadi utamakan apa kata agama dahulu..dalam hal boikot takda dalam Islam kecuali disebabkan penindasan yang dilakukan terhadap umat Islam...USA terang2 menindas...kenapa tak nak boikot nestle,danone,kraft...sebab sedap?dah ketagih?