RAKAN PEJUANG

09 August 2014

ADA BERANI?

SALAM PERJUANGAN

SALAM SYAWAL BULAN KEMENANGAN

Hampir seluruh umat Islam di Malaysia ni bersepakat untuk memberikan sokongan pada GAZA dan berterusan memboikot produk-produk Isra3l laknatullah. Pemimpin negara termasuk DS Najib juga secara terbuka memberikan sokongan Palestin. Inilah hebatnya pemimpin negara kita. Nak harapkan pemimpin pembangkang terutama ketua umumnya hanya fikir kuasa saja. Sedang pemimpin negara kita berfikir siang malam tentang keselamatan dan pembangunan negara, puak sana bertelagah satu sama lain bergaduh demi kelangsungan kuasa. 

Dalam banyak pemimpin yang memberikan sokongan pada GAZA, AS tabik pada menteri pertahanan kita ni iaitu DS Hishammuddin Tun Hussein yang berani menjadikan templet sokongan kepada GAZA ini sebagai gambar profil facebooknya. Hebat. Sebab apa hebat? Sebab DS Hisham sebagai Menteri Pertahanan berani memberikan sokongan terbuka pada GAZA. Ini menunjukkan bahawa negara ini menentang kezaliman yang dilakukan oleh pihak yang zalim itu ke atas rakyat Palestin. Kita berani bersuara dan berani menunjukkan pendirian yang amat jelas dalam isu ini. Sama ada puak pembangkang buta atau buat-buat rabun, isu dan tuduhan yang mengatakan negara ini mempunyai hubungan dengan Isra3l adalah amat jauh panggang dari api. 

Sebaliknya, AS jarang-jarang sekali melihat komen yang begitu bernas dan penentangan yang begitu jelas ketua umum pembangkang dalam isu ni. Kenapa ya? Macam takut je dengan Isra3l. Apa kata kalau pak sheikh nuar brahim buat gambar profil macam DS Hisham ni. ADA BERANI? Hahahaaaaaaaaaa! Ruyup!

9 comments:

Anonymous said...

Nuar Brahim sebok yob. Selangor tengah giler babi. hah ! hah !

Anonymous said...

JELAS DAN TEGAS. INI PENDIRIAN MALAYSIA. KITA KECIL TAPI BERMARUAH

Anonymous said...

Benar. Saya juga dapat melihat keberanian Malaysia

Anonymous said...

Berani tak berani bukan blh dibuat buat. Ini lahir dari dalam

Anonymous said...

Kita makin nampak ketegasan DS Hisham apabila die buat sesuatu mcm ni ...

Anonymous said...

Hebat lah !! Kalau nak hrpkn ketua pembangkang tu ?? lagi disokongnya israel tu. . .

Anonymous said...

Dari awal Datuk Hisham dah buat kenyataan mengutuk Israel. Kemudian ia berulang berkali kali

Anonymous said...

Komen Ketua Pembangkang mana pernah jelas. Makin byk dia komen makin keliru orang

Anonymous said...

Kalau dah nuar bersahabat dgn Yahudi mana mampu dia nak bantai Yahudi. Takutlah diapun