RAKAN PEJUANG

12 February 2013

TAK PERLU MERENDAHKAN MARTABAT DATO SRI HANYA KERANA UNDI CHINA DAPPIG!

SALAM PERJUANGAN!!!!

Baru-baru ini Perdana Menteri yang kita kasihi Dato sri Najib Tun Razak telah diperlekeh, diketawakan, dipersendakan oleh masyarakat china DAP di Penang. Anak Sufi bersetuju dengan blogger PAPA GOMO yang kagum dengan semangat, kesungguhan dan komitmen Dato sri Najib namun dalam masa yang sama berasa sangat sedih, malu dan marah bila melihat pemimpin negara yang sewajarnya dihormati diperlakukan sebegitu rupa. Dato sri najib di boo, diketawakan dan rata-rata orang china yang berada dalam kumpulan tersebut menyebut NO bila PM menyebut are you ready for BN.

Sedih sungguh melihat keadaan itu, namun dalam masa yang sama rasa sangat kesal melihat Dato Sri Najib sanggup merendahkan diri menjemput penyanyi Psy membuat persembahan pada acara tersebut. Dato Sri, tempat Dato Sri bukan di situ. Tak perlu Dato Sri merendah diri pada orang china DAP yang bangsat di penang tu. Mereka tu tak sedar diri lagi. Biarlah kerja mengambil hati orang china DAPPIG tu dilakukan oleh   Gerakan dan MCA. Mereka yang sebenarnya perlu bertanggungjawab atas kekalahan BN di Penang. Begitu lah dihina oleh Menteri Besarnya yang sombong dan bongkak, tapi PM kita yang berhati lembut ni pergi juga ke penang untuk meraih sokongan mereka.

Dato Sri, kami orang melayu yang cintakan agama dan negara sakit hati dengan tindakan mereka. Anak Sufi mengharapkan Dato Sri tidak lagi meraih undi masyarakat china DAP di penang tu. Biarlah orang lain yang buat kerja tu. Sebagaimana kata PAPA GOMO, lebih baik melayan negeri lain yang menghargai kehadiran Dato Sri. Dato Sri orang yang mulia, pemimpin negara. Biar kita menang bermaruah dan biar kalau kalahpun bermaruah. Tidak perlu menyonsong babi yang sememangnya dilahirkan menjadi babi! Kita ada maruah! Takkan Melayu hilang dari negara ini!

Allah tetap bersama kita Dato Sri walaupun tanpa undi China DAPPIG!



2 comments:

Anonymous said...

Biar DAPpig Penang dengan caranya.
Tumpukan kepada negeri yang sanggup mengangkat UMNO Barisan Nasional kepuncak kejayaan.

satuduatigaempatlima enamtujuhlapan said...

Saya naik meluat juga sebenarnya tetapi saya bersangka baik beliau terpaksa. Dapat perubahan sikit pun jadilah walaupun usaha yang melampau-lampau juga nampaknya dari Dato Seri Najib. Mungkin kita perlu sedikit undi Cina. Memang perkara ini berlaku di Penang tetapi kesannya mungkin boleh menyeluruh dengan berita-berita yang di sampaikan dari Penang.

Walaubagaimanapun saya nak tunggu iklan Hari Raya esok dia buat dia main kompang tak atau rebana atau kurang-kurang berlakon iklan mengetuai delegasi takbir rumah ke rumah.. Kurang-kurang tunjuk dia dan Rosmah menganyam ketupat atau kacau dodol.