RAKAN PEJUANG

10 April 2013

MANIFESTO PR BAGAI MENYANYIKAN LAGU LAMA JANJI KITA. TAK PERCAYA..SILA BACA!

Salam Perjuangan....

Anak Sufi tengok sejak Aku Janji BN yang telah dikemukakan oleh Y.A.B Perdana Menteri kita, bergegak gempita puak-puak pembangkang bersorak kononnya lekeh sangat lah barisan kabinet kerajaan yang sedia ada kerana terpaksa mencedok idea-idea mereka dalam manifesto pakatan rakyat. Anak Sufi buat pembacaan dan membandingkan antara kedua-dua aku janji dan manifesto ni. Bila anak AS baca bahagian atas je (belum baca jauh lagi) AS dah tergelak kerana awal-awal lagi manifesto pakatan ni dah menciplak apa yang telah dijanjikan oleh PM.

Manifesto pertama:

MENGIKTIRAF
SUMBANGAN WANITA
KEBERDAYAAN DAN KEPIMPINAN
WANITA DALAM MASYARAKAT
Dasar Keberdayaan Wanita untuk memenuhi
sasaran nasional 30% penglibatan wanita
di peringkat pengurusan, kepimpinan
dan pentadbiran sektor awam dan swasta menjelang 2017

Hahahaaaaa!!!!!!!!!!!!ketawa besar!


Sebenarnya, Perdana Menteri Malaysia telah meluluskan Dasar paling kurang 30% wanita di peringkat pembuat keputusan dalam sektor korporat dan menetapkan juga 55% tenaga kerja wanita menjelang tahun 2015

Macamana ni beb! Kepala orang Pakatan ni memang suka meniru ya? Lebih melucukan pula, yang ditetapkan adalah pada tahun 2017 sedangkan PM dah umumkan untuk 55% pada 2015! 

Satu lagi adalah manifesto berikut:


Pakatan Rakyat menggariskan janji khusus
untuk membulatkan lagi persaudaraan
rakyat yang sedia terjalin.
MENGHAPUSKAN
DISKRIMINASI KAUM
DAN ADU DOMBA
MELAGA-LAGAKAN
KUMPULAN
MASYARAKAT
DEMI MENJAMIN
KEHARMONIAN DAN
PERPADUAN RAKYAT

Inipun satu penyakit jiwa daripada pakatan haram ni. Nak hapuskan diskriminasi kaum tu beb. Maknanya hilang lah hak keistimewaan orang melayu dan gugurlah perlembagaan negara yang menggariskan hak tersebut. Sedihnya.....

Yang menarik lagi adalah, berjanji tak mengadu domba dan melagakan masyarakat!!!!!!!!! Kalau ikut pada senario semasa, yang suka melagakan masyarakat adalah puak pakatan haram juga. Yang menganggu keharmonian negara pun puak ni gak. Berdemo, maki hamun, mencarut, menista, menghina semua puak-puak ni gak. 

DAP pujaan mereka tu, di penang habis semua orang melayu di halau keluar dari pulau. lepas tu guan eng bagi le sikit token untuk bajet buat bangunan atau untuk sekolah agama rakyat. (Padahal kerajaan dah bagi lebih banyak dari tu) Ni semua kerana rasis. Kalau pembaca dengar ceramah puak-puak DAPPIG ni, mesti apa pun akan selitkan umno jahat, umno rasis, umno teruk, umno rasuah, tapi jarang pula sebut mca, mic, gerakan. Ni apa? ni rasis? Macamana nak hapuskan diskriminasi? Macamana nak kata nak ujudkan kerharmonian? Bongggggggggggggggggggggggooooooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkk punya manifesto!!!!!!!


Ini baru dua perkara. Banyak lagi sebenarnya. Jadi para blogger BN, sila kita gempurkan dan kita kupaskan satu persatu penipuan mereka konononnya manifesto mereka ni bersih daripada menciplak idea intelek BN dan kononnya mereka ni orang beriman, bernilai murni dan sebagainya. 

Jom kita gempur manifesto mereka!



No comments: