RAKAN PEJUANG

10 April 2014

ASYIK NAK MENGHENTAM JER PUAK NI!!!!!

SALAM PERJUANGAN....

Bimbang juga puak-puak ni pada kredibiliti DS Hishammuddin rupanya. Sebagaimana yang kita semua tahu prestasi DS Hisham sebagai seorang pemimpin yang berjiwa rakyat, bijak dan tenang telah terbukti melalui pengurusan konflik yang terjadi akibat kehilangan MH370. Lantaran kewibawaan yang ditunjukkan oleh DS Hisham membuahkan cerita dan berita serta khabar angin bahawa lelaki ini akan menjadi PM Malaysia suatu hari nanti. Angin yang bertiup kencang ini rupanya telah membimbangkan mereka yang bergelar cha ya nun alif. Itu yang disuarakan oleh pelakon dan penulis yang pernah memegang peranan Tan Cheng Lock dalam filem 1957 Hati Malaya iaitu Kee Thuan Chye dalam penulisannya bertajuk Hishammuddin PM Material? Think Again yang disiarkan oleh Malaysia Today pada 5 April yang lalu. 

Menurut pelakon ini, DS Hisham tidak layak menjadi PM kerana

1. Tidak ada kualiti pemikiran (penilaian hanya melalui twitter)
2. DS Hisham sebagai Menteri di KDN tidak bertindak ke atas penunjuk perasaan mereka yang menentang keputusan mahkamah pada tahun 2009 terhadap penggunaan kalimah Allah dan juga penentang ISA.
3. Selain itu juga DS Hisham juga tidak mahu bertanggungjawab ke atas kes baling bom di gereja.
4. DS Hisham mempertahankan tindakan mereka yang mengarak kepala lembu kerana menentang penubuhan kuil di kawasan melayu di shah alam.
5. Mencium keris hingga menimbulkan kemarahan orang bukan melayu 
serta beberapa perkara lain. 

Yang AS nak tekankan di sini, rupa-rupanya kebimbangan penulis ini bukan kerana DS Hisham lemah tetapi kerana dia tahu jiwa melayu sangat kuat dalam diri DS Hisham. Jiwa Melayu dan Jiwa Islamnya sangat kuat. Ini terbukti apabila baru-baru ini DS Hisham menentang tuntutan penggunaan nama Allah dalam al-kitab sedangkan pemimpin pembangkang beriya-iya mahu membenarkan sebaliknya. 

Mereka takut sebenarnya. Tidak perlu takut wahai mereka yang bukan Melayu. DS Hisham bukan rasis. Pemimpin UMNO bukan rasis. DS Najib bukan rasis. Mereka hanya mempertahankan hak kami umat Islam di negara ini. Kalau mereka rasis, kalian semua tidak dapat mengecapi ketenangan hidup di Malaysia ni. Tapi kalian sangat melampau sekarang ni khususnya mereka yang bernaung di bawah naungang payung hamba DAPPIG. Jika kamu baik, kamu akan dilayan dengan baik. Ini terbukti apabila DS Hisham sanggup melayan setiap keluarga mangsa MH370 tidak kira apa bangsa sekalipun. 

Kepada penulis rencana ini, Jangan mudah buat pertimbangan jika hanya berasaskan fikiran yang rasis. Buktinya, ramai yang mengeji dan memberi komen negatif pada penulisan kamu kerana kredibiliti DS Hisham tidak perlu disangkal lagi. SIAPA RASIS SEBENARNYA?



19 comments:

Anonymous said...

Cina...selamanya tidak pernah ikhlas

Anonymous said...

KTC tiba tiba muncul dengan teori Hishamuddin tak layak jadi PM. Kenapa bimbang? Dah nampak arus sokongan terhadap UMNO meningkat?

Anonymous said...

Aku anggap artikel tulisan Cinabeng ini sampah.

Anonymous said...

Datuk Hisham buat kerja. Org yang reka macam macam. Tapi pada aku dia mmg layak..Cina nak dengi apa

Anonymous said...

Aku rasa puak puak Cina dan gabra. Ada bintang dalam UMNO yang mungkin menghalang cita cita Cina nak letakkan Lim Guan Eng jadi PM

Anonymous said...

Teruskan perjuangan Datuk..moga Allah merahmati

Anonymous said...

KTC saya suka tulisan dia ni. Sekurangnya kita tahu hati perut Cina

siti zubaidah said...

Cina.....kalau Melayu x sedar diri jugak, lama2 jatuh jugak Malaysia ke tangan cina.... Melayu plg ramai, bersatulah kita sama2 menyokong pemimpin negara. Hisham pemimpin Melayu masa depan..

Anonymous said...

Walau baik mcm mne pun kena hati2 jugak dgn puak ni.... sentiasa berwaspada..

mahmud said...

Kami yakin & percaya dgn pemimpin kami.. hidup Hisham!

beluncas emas said...

Bukak mata...bukak hati...jgn termakan kata2 puak ni... berjaga2.... kuatkan sokongan kita pada pemimpin kita. Moga Hisham terus tabah

zaki ain said...

Hati busuk sbb byk sgt makan babi... mmg objektif dieorg hanya nk jatuhkan org melayu

Anonymous said...

Mulut-mulut busuk sahaja yang sanggup menyerang malaysia sekarang tatkala kepimpinan negara sibuk lagi dengan operasi mencari, Hishamuudin tak kata pun dia nak jadi PM, dia hanya menjalankan tugas dia dengan sempurna

Anonymous said...

Mestilah dieorg bimbang sbb hakikatnya dieorg sendiri tahu kehebatan & kemampuan Hisham yg sbnr

Anonymous said...

Dieorg akan senyap kalau puak dieorg yg naik atas, org Melayu jatuh terduduk

Anonymous said...

Ape masalah nk ungkit balik pasal semua tu? Cium keris? Keris tu lambang kebanggaan org Melayu...so apa masalah nye? Puak korang bangga makan babi x pe pulak ek?

Anonymous said...

Dieorang sibuk nak hentam Hisham tapi sebaliknya pulak yang terjadi...orang tetap sokongan Hisham, dieorang pulak yang kena hentam

cik sri said...

Mesti dieorang da rasa tergugat dengan pencapaian Hisham seminggu hari ini...

Anonymous said...

Da take fakta yang boleh digunakan untuk jatuhkan kepimpinan Melayu sekarang. . Akan keluarlah macam2 cerita bodoh nak hentam Hisham