RAKAN PEJUANG

18 August 2014

Kutu Rayau je kau ni rupanya!

SALAM PERJUANGAN

SALAM SYAWAL BULAN KEMENANGAN

Senak betul bila baca komen-komen puak macai nuar dan anak beranak lim ni. Selangor tengah bergolak kerana nafsu nuar, tapi yang dimaki UMNO. Apa hal dei! UMNO buat salah apa? Itulah mangkok-mangkok penyokong pembangkang negara ni. Apapun yang AS amat kesalkan adalah sikap PAS yang dah macam kutu rayau je. Cakap langsung tak boleh pakai. Dulu dihormati kerana kepimpinan ulamaknya tapi kini langsung tak guna 1 sen pun! Apakan tidak, beriya2 presiden PAS mempertahankan hujah kononnya tidak akan menerima si kipas jadi MB selangor. Tapi tup tup bila dah mesyuarat, si sabu pula yang buat keputusan bagi pihak PAS melanggar arahan majlis ulamak. 

Buat malu je PAS sekarang ni. Macamana lah china DAP laknat tu tak naik lemak. Tak bermaruah sungguh PAS sekarang ni! Langsung tidak ada maruah! Walau barisan ulamak dikutuk, dihina di maki dan dicaci sewaktu menolak sijijah kipas jadi MB malahan digertak dan diugut oleh sicelaka sepet dap tapi akhirnya menunduk juga di kaki PKR dan DAP hanya kerana bahalul sibasi (tahalul siyasi). Pemuafakatan dan kerjasama yang amat merendahkan martabat PAS sebagai parti yang memikul amanah roh Islam yang dibawa dalam partinya. 

AS yakin bukan AS saja yang melihat perkara ni, malahan majoriti umat Islam Melayu dan kaum bumiputra yang lain melihat kebodohan PAS yang diperkudakan oleh DAP/PKR. 

Kini semakin jelas, kerana kuasa PAS hanyalah umpama kutu rayau yang ibarat melukut tepi gantang dalam PR.

No comments: