RAKAN PEJUANG

19 May 2014

HANYA KASUT DAP YANG DILETAKKAN DI PARLIMEN TELUK INTAN

SALAM PERJUANGAN...

Teluk Intan bergema lagi dengan laungan dua parti yang mempunyai hala tuju perjuangan yang berbeza. Hanya orang yang buta sejarah, buta hati dan kecewa sahaja yang tidak tahu intipati perjuangan kedua parti ini. DAP adalah parti yang telah mencetuskan peristiwa 13 Mei 1969 apabila dengan bongkaknya telah menghalau Melayu di bandar ketika itu ke kampung-kampung kerana kata mereka bandar telah dikuasai orang China. DAP telah memulakan sentimen anti-Melayu berpuluh tahun lamanya. Perjuangan mereka tidak pernah padam. Matlamat mereka hanya satu iaitu KUASA. Melalui KUASA mereka akan memastikan Melayu akan menjadi kasut mereka. Yang berubah hanyalah satu perkara iaitu STRATEGI POLITIK. 

BN adalah gabungan 3 parti yang tercetus daripada pemuafakatan dan kontrak sosial untuk memastikan kestabilan kaum terus dijaga dan setiap kaum diberi keadilan sewajarnya. 

Namun demikian, AS tidak boleh nafikan bahawa DAP bijak mengatur strategi. Mereka menukar kaedah. Jika berpuluh tahun sebelum ini mereka menggunakan pendekatan memusuhi Melayu, namun sejak keluarnya ANWAR daripada penjara dan menjadi terdesak untuk menjadi PM,maka kesempatan di atas kerakusan anwar ini memberi peluang yang sangat baik untuk DAP menukar strategi mereka. Mereka mula membuka keahlian pada orang Melayu namun melayu yang terpilih ini perlu sanggup menjadi KASUT mereka. Malahan mana-mana yang Melayu yang punya iras wajah cina dan diteliti mempunyai keturunan cina akan diangkat menjadi pemimpin dalam parti mereka. 

Selain itu, untuk terus mendapatkan undi Melayu, mereka bersekedudukan dengan PAS dan pastinya MAT SABU menjadi Kasut DAP yang paling ampuh. Mat Sabu diberi jawatan sebagai Ahli Lembaga Pengarah didalam Lembaga Air Pulau Pinang. Jika difikirkan tidak ada apa pendidikan dan kelayakan Mat Sabu untuk dilantik ke jawatan itu tetapi DAP ada perancangan tertentu. Setuju atau tidak, pemberian jawatan tanpa sebab ini menghampiri rasuah atau sogokan kepada Mat Sabu untuk memastikan Mat Sabu terus menjadi kasut mereka yang menjadi penyambung DAP dan PAS. 

Kini, DAP semakin menghampiri perjalanan mereka. Semakin ramai Melayu menjadi selipar buruk mereka. Mereka sanggup lakukan apa saja untuk menjadikan Melayu berpecah supaya mereka mudah untuk BERKUASA. Calon Muda Melayu DAP di Teluk Intan adalah merupakan strategi seterusnya untuk meneruskan kelangsungan matlamat mereka. Melayu yang mempunyai darah Cina ini ternyata KASUT tercantik yang dipakai oleh Lim Kit Siang. Hakikatnya, KASUT  muda ini tidak layak lagi menjadi calon Parlimen. Tidak layak lagi untuk berpolitik, tidak layak lagi untuk menjadi pembela penduduk di parlimen Teluk Intan. Namun, KASUT  ini digunakan oleh DAP untuk serampang pelbagai mata. Itulah hebatnya perancangan DAP. Mereka mengatur strategi demi strategi untuk memastikan suatu hari nanti mereka ditabal menjadi Perdana Menteri. 

KASUT muda DAP yang menjadi calon Teluk Intan ini bukanlah sehebat mana pun. Hebatnya di mata DAP khususnya Lim Kit Siang adalah DIA BERANI MENGHINA BANGSANYA SENDIRI, BERANI MEMPERTIKAIKAN HAK BANGSANYA SENDIRI DAN BOLEH DIJADIKAN ANJING UNTUK MENGGIGIT TANGAN TUAN YANG TELAH MEMBERI BANYAK KEISTIMEWAAN PADANYA. KASUT INI BERANI BERDEPAN DENGAN LEBAI PAS DENGAN MENOLAK HUDUD SECARA TERANGAN DAN BERANI MEMPAMERKAN KEMULUSAN KULIT SERTA RAMBUT  YANG MENGURAI TANPA ADA SEBARANG HALANGAN, MAKIAN DAN CACIAN yang biasa dilakukan oleh PAS terhadap wanita UMNO.

Itu sahaja lah kebebatan KASUT baru DAP ini. Ini terbukti apabila KASUT muda ini menyampaikan ceramah politik, dia tidak lebih daripada seorang budak sekolah yang masuk pertandingan pidato yang tewas kerana kurang isi, bercakap bagaikan tin kosong yang langsung tidak berpijak pada fakta. Nada suara yang terketar-ketar langsung tidak mempunyai bakat sebagai pemimpin. Dia ibarat kelapa muda yang kurang lemak, kurang adab dan sangat biadab. 

Kepada penduduk Teluk Intan, tolonglah jangan biarkan diri dihina oleh DAP dengan memilih calon sebegini muda ibarat penduduk Teluk Intan hanyalah boneka untuk DAP membuat ujikaji politiknya. AS tidak sanggup diperbodohkan DAP. Kome bagaimana?

MELAYU KASUT DAP - PAS LEBIH SUDU DARI KUAH!

2 comments:

Anonymous said...

AMBOI SERONOKNYA MD SABU DUDUK SEBELAH DYANA. BILA HANG NAK CIUM BULU ......DIA?

Anonymous said...

Ini la masa DAP nak bertindak, mereka tak boleh harap PAS selama-lamanya mereka pun mesti ada melayu jadi macai,supaya kerusi lebih banyak. genarasi 80 han sekarang jadi sasaran mudah . masaalahnya apakah tindakan pemuda dan putri umno masih syok sediri ka!mampos macam ni.